God kväll gott folk!!


Livet har inga garantier... Så är det bara.
Livet kan inte signera några kontrakt eller lova saker till 120%... Jag har nog insett det nu...

Jag är en sådan person som inte riktigt kan slappna av om jag inte tror att jag vet hur saker och ting ska bli. Kontroll som bara den.

Men jag har insett att jag inte kan kontrollera allt... Jag kan bara släppa taget och följa med i livet... Jag kan vara med & påverka mitt liv genom att vara mig själv. Genom att göra aktiva val, men aldrig påverka hur allt ska bli ändå... Hur mycket jag än skulle vilja...

Men nu släpper jag den där kontrollen... För det är inte jag som bestämmer över livet på det sättet... Det känns rätt skönt faktiskt...
Jag bestämmer inte över livet men jag bestämmer över mig själv.
Jag ser till att leva livet som jag vill, jag tar ingen mer skit från någon & låter aldrig någonsin någon göra illa mig igen... Varken fysiskt eller själsligt.
Så har jag vuxit upp & det räcker... Jag känner mig starkare och starkare i mig själv och har börjat bli mer rädd om mig själv.

Jag är värd att må bra och jag är värd att folk behandlar mig bra. Jag är inte värd de som går bakom ryggen på mig eller liknande & de väljer jag bort 😃 det finns bara en av just mig och vem ska ta hand om mig om jag själv inte gör det? Ingen! För ingen kan påverka hur man mår innerst inne... Ingen förutom en själv 😃

Nu låter det säkert här som att något har hänt... Så är det inte... 😃 Det här är bara ännu ett mål jag nått med min egen självkänsla, ett hjärnspöke som har fått gå i graven... Känslan jag haft hela mitt liv när jag blivit illa behandlad har varit "jag är ändå inte värd något så det är väl så här det ska vara.." Det var DÅ.

NU är det däremot "Jag är värd att må bra! Jag MÅR bra! Jag är värd att kunna vara JAG!" 😃

Som sagt... Livet kan jag inte påverka ordentligt... Hade jag kunnat bestämma över det helt så hade vi snart kläckt barn här hemma... Men vet ni?

Istället för att känna som förut att allt bara är orättvist så känner jag att jag är en riktig jävla fighter som tar mig fram ändå!!

Räknar ned var endaste dag i för vår IVF & snart är vi ju där!! Jag- & VI har kämpat tillsammans för ett barn å snart är vi förhoppningsvis där 😍

Å vet ni mer?

Förra veckan stod jag i Sveriges skitigaste spegel & hade gjort mig piffig för middag med vänner...

För inte alls länge sedan kände jag fortfarande "jag har BARA gått ned -65 kilo"

Idag känner jag "Jag lyckades ju!! Jag är smal. Det här är jag. Å jag trivs med det!" För så är det 😃

Nä livet har inga garantier...
Men jag vet att jag vill spendera var endaste dag med mannen jag är gift med.
Min allra bästa vän.
Min själsfrände.

Jag är säkerligen inte alls lätt att leva med alla gånger, förmodligen för att jag vuxit upp som jag gjort, livrädd för att släppa in andra, livrädd för att någon ska komma för nära, känslig för sinnesstämningar å äckligt svårt att lita på andra. Men mannen jag delar livet med, han vill jag vara med var endaste dag!
Det är han jag nu mer delar med mig saker till, som jag berättar saker för å framförallt som jag nu mer litar på.
För att jag vågar.
För att jag vill.

Jag älskar dig mitt hjärta! Så enormt mycket så det är helt sanslöst!!

Å det är så himla härligt att dag ut och dag in fortfarande ha en pirrande känsla i magen å själen att sakna honom när vi "bara" är iväg å jobbar, att ligga nära nära å skratta - som bara vi kan, i soffan på kvällarna.. Att ligga uppkrupen i famnen på honom på natten & varje dag känna att jag aldrig någonsin skulle välja någon annan än just honom!!
För skulle jag få välja igen..: så skulle jag välja honom igen.. Å igen.. Å igen... ❤️

Kommentera

Publiceras ej