Alltså varför blir ordet "Jahapp" "hagapojkarna" på T9??!! 😂

Aja, skit samma!!

Dagen idag blev nog allt annat än stressfri, men jävligt effektiv!! 😃 har haft lite så där kryp-kli i kroppen mest hela dagen å inte haft ro att vara still helt enkelt 🙂

Började med att jag och älskling lämnade på dagis... Älskar när vi gör det tillsammans!! 😍 Känns mysigt så 😃❤️

Sen åkte jag hem å städade å drog igång med tvätten.. Rev runt i diskmaskinen å har rivit runt i våra garderober, likt en ekorre som bygger bo åt sina nötter...

Rensade alla garderober samt vek allt fint som fan! Känslan av att ha en egen liten Kappahl-butik finns nästan! 😃😋

Har sedan höstpysslat lite, så pass att Ernst hade blivit grinfärdig av lycka om han såg vad tjusigt det blev! 😉

Försökte sedan klippa gräset... hann halva gräsmattan sen blev klipparen bokstavligen tjurig å dog en smula, då det var alldeles för blött i gräset...

Dessutom:
För att komma åt vår gräsklippare fick jag, med hjälp av grannen, göra inbrott i uthuset... Kändes småfränt med En halvblind gubbe som absolut skulle vinkelslipa sig in i vårt uthus med mig vid sin sida...

Det började med att jag frågade om människan ägde en bultsax.. "Nä, men en vinkelslip!!" Sa han..
Försökte snabbt ta mig ur situationen då denne människa har tummen typ mitt i handen å jag insåg att något skulle gå på tok...
Han insisterade verkligen så pass att jag inte vågade smita...
Gubben rev fram vinkelslipen till det lilla hänglåset, jag hörde honom vråla "jag sågar i öglan!!!" Å tänkte att han menade själva böjen på låset... Njäää... Han sågade i själva öglan på dörren 😂


Hörde "men va fan vad tjockt detta var!!"
Jag stampade dit å sa lite försiktigt "det där är dörren du sågar i nu"...
"Jaha!!!!! Jag tar låset istället" sa han.. Sågade lite mer, det sprutade små sånna där flisor å jag var rädd för att han skulle tända eld på uthuset... Det överlevde!
Låset gick upp å dörrens ögla är paj...
Han avslutade med "nä Ni måste köpa en ny ögla till dörren! Så där kan det inte se ut!!"
"Tusen tack för hjälpen!!!!" Sa jag å konstaterade i huvudet att jag aldrig mer ska be om hjälp med sånt där 😂

Å nu när älskling kom hem sa han "varför tog du inte vår bultsax i andra uthuset som inte är låst? 😂" alltså!! 😂😂

Kommentera

Publiceras ej