Hej!!! 😃

Så här blev håret!! Tjusigt va!? 😃 på tisdag förmiddag ska vi fixa luggen också... blir lättast då 😃

Drog även till med en tjusig, matt, läppenna igår... gillar färgen!! 😃

Igår kväll började Lillan se hängig ut, näsan rann och vi anade en förkylning... Att hon dessutom såg ut som på bilden å var kinkig är också ett stort observandum! Lillan är alltid på glattans - förutom när hon börjar bli sjuk... 

Så idag har jag haft kvalitetstid med hängiga Lillan... 
älskling är förkyld och har varit det i 2 veckor så det var väntat
att Lillan skulle bli det med... 😕

Hon sov till 10 på förmiddagen... själv vaknade jag 7,15. Vaknade till när älskling klev upp, låg först å stressade upp mig å tänkte "nej här kan jag inte ligga!!" Sen tänkte jag "men va fan stressar
Jag för!?"  Å kurade ned mig å somnade om.  😃



Jag klev upp typ 7,30, fixade frukost å knäppte på kaffe (som älskling varit gosig å laddat åt mig)😍 å kröp upp i soffan för att se på SVT-play. 


"Kärlek vid första ögonkastet kikade jag på" 😃 å relationsexperterna där
Hade så mycket bra att säga så
Jag blev alldeles till mig!!😃 


De sa att det viktigaste delarna för att få ett förhållande att hålla var; 

* att bekräfta och se varandra, 

* våga visa känslor, ge komplimanger och vara noga med att faktiskt berätta hur mycket man betyder för varandra - inte ta föregivet att den andre bara vet det, 

* göra små saker som underlättar för varandra som ett bevis att man bryr sig (ex. Ladda kaffebryggaren, starta bilen åt den andre en kall vintermorgon), 

* att ta i varandra, pussas, stryka med en hand på armen - när man möts typ i köket, kramas osv... för att visa närhet. 😃


OCH framförallt 

* prata med varandra!! (Låter som en klyscha men kommunikation är sjukt viktigt!!!) 😃


De sa även "Ett problem växer i mörker men dödas i ljus" -
Alltså att om man stänger in ett problem eller nåt man stör sig på och undviker att prata om det blir det stort, men tar man tag i det och pratar om det så löser man det och det försvinner.  😃

Närhet, intimitet å sex var också viktigt... för annars är det lätt att hamna i någon sorts kompis-känsla tillslut... 🙂


Att vara samtalsterapeut, familjerådgivare, sexolog eller något sådant skulle vara intressant tycker jag!! 😃 


Iallafall så hoppade jag nästan jämfota över allt de sa...😃👏

Eller... Egentligen så låg jag å vevade med armarna, kände ett lyckorus i kroppen å skrev direkt till älskling... 

För allt det ovannämnda är sådant vi är så himla bra på!! Vi tycker det är viktigt och är noga med allt det ovannämnda 😃👌❤️ Vi pratar känslor, pratar om problem istället för att bråka, underlättar å hjälps åt i vardagen, skrattar, har roligt ihop, bekräftar varandra, berättar för varandra vad denne betyder och tar absolut inte varandra för givet ❤️


Å vi båda TROR verkligen på oss, kämpar för oss å är överens om att VI klarar precis Allt TILLSAMMANS 😃❤️

För det gör vi verkligen!😍

Vi har så starka & djupa band, sån mycket "jävlaranamma" och är ett sånt himla fantastiskt bra team!! 😃❤️

Jag & Min Man!! ❤️

Den underbara människan som jag inte kan tänka mig en framtid utan.❤️
Han som gett mig känslor jag inte trodde fanns.❤️
Han som är det bästa som någonsin hänt mig & som jag inte kommer "byta ut" för nån annan i hela världen❤️



Kommentera

Publiceras ej