Godmorgon fredag!! 


Började min dag med att lämna Lillan på dagis å sedan åka till bageriet för att köpa färska frallor. De var alldeles ljumna och det luktade ljuvligt 😃

Åkte sen till mormor å morfar för att äta frukost med dom 🙂 Vi pratade om allt möjligt och njöt av frukosten... 

Morfar går väldigt illa... Han har opererat Båda höfterna, den första för 15 år sedan... Men nu de senaste veckorna blivit sämre. 😕
Kryckor när han är ute å mer & mer stapplande steg inomhus.
Funderar på om det är de där tumörerna som spökar å gör så där? 😕

Tanken var att vi skulle åka och handla ihop idag... Men morfar orkar inte... Han bad mig åka själv och köpa det de behövde, för han vill inte ut... 

Jag ser på honom hur verkligheten kommer ifatt... stundtals pratar vi om förr, han berättar om sitt jobb och sånt vi gillar att prata om... helt plötsligt ser man honom sitta tyst, stirra ut i intet och blicken är tom. 😔 Jag förstår att de stunderna är när han funderar... 
Men vem skulle inte fundera
Över allt i livet, när man fått ett sådant besked som honom?? 

Nu kommer bloggen variera väldigt mycket tror jag... 
Från dagar då något roligt,
Spännande eller intressant hänt,  till mina tankar och känslor om morfar. 
Det blir en sorts terapi... för att få ur mig allt och börja förbereda mig för något av det värsta som kommer hända. 

Jag har ångest... Jag har separationsångest från honom.
Vill inte riktigt åka hem när jag hälsar på, har en klump i bröstet och svårt att andas ibland. 
Vill egentligen bara bryta ihop och bara gråta likt att barn... ut i skogen och skrika av mig... skälla ut cancern och be den dra åt helvete. 
Men jag är samlad. 
Jag skriver istället... skriver ur mig allt... 

Kommentera

Publiceras ej