Ibland behöver man bara stanna upp... 
Idag gör jag det... Jag behöver det för inuti mig är det en stor klump å en stor rädsla... 😔


Men först Vill jag börja detta inlägg med att ägna mina tankar och massa värme till min allra bästa vän som igår förlorade sin farmor. 💕

 Är så himla glad & tacksam för att jag fick äran att lära känna den krut-tanten!😃🙏

Hur hon & jag munhöggs och skrattade så tårarna sprutade & så vi nästan knappt kunde andas... 😃

 Jag halvlåg i fotändan, hos henne, för jag skrattade så jag inte kunde stå & hon låg på sin säng å torkade tårarna, sista gången vi sågs...😂 Det lägger jag i min lilla ask med fina minnen och förvarar på en särskild plats i hjärtat 😃🌷

Tack "Farmor B"  för alla fina samtal vi haft också... Jag ska skvallra för bästis om dom, över en kopp the'. 😃 Berätta allt fint du sagt om henne för mig...   

Jag säger aldrig farväl till någon som lämnat detta liv... Jag säger; "Vi ses igen."

 För det Tror jag på. 🙂💕



Känslomässigt har jag som
Sagt haft en tuff dag... Har känt mig orolig å rastlös... 

För idag har min morfar opererats... Opererats för cancer... 😳

För några veckor sedan hittade han en knöl som värkte, i ljumsken. Bråck eller inflammation var funderingarna först...

 Antikiotika, biopsi och en kontraströntgen konstaterade en tumör... 😳

Morfar har hudcancer sen en tid tillbaka.. "pluppar" här å var på kroppen.. Några större har de tagit bort på Honom...

 Men nu då..? En tumör i lymfkörteln i ena ljumsken...😔 Min nästan 2 meter  låååånga, stora, trygga nallebjörns-morfar 😔 

Jag tänker ordet C a n c e r... 
Blir livrädd å vet vad jag ser på jobbet med denna förjävliga sjukdom, i alla dess former... 😳😔

Jag tänker just nu bara: 
Vart finns den mer i kroppen på honom? Räcker det med operationen eller blir det mer?
Vill han det? Orkar han det? 🙁
Han själv sa här om dagen "Johanna... Jag har cancer & det ser inge bra ut..." 😢

Vidriga jävla sjukdom! Så många Liv, familjer å Relationer den förstör!!! ☹️

FUCK CANCER!!! 👊Draåthelvetemeddigjävlacancerfan!!!!! 😡

Jag stöttar honom helt i hans beslut om han vill- eller inte vill ha mer behandling om det skulle behövas... å jag kommer finnas där, precis som han å mormor alltid alltid finns för mig 💕 

Mormor & morfar är verkligen utan tvekan två av de finaste människor jag någonsin mött. 🙏

Vi bodde grannar under min uppväxt, de har alltid alltid funnits där oavsett vad det varit & tanken av att de en dag inte finns med mig fysiskt med sliter mitt hjärta i bitar.😢
Den dagen de försvinner, försvinner även en stor del av mig 😔💕

Men nu tar vi en dag i taget... Vi gör det tillsammans... Vi  LEVER i nuet 💕

Man SKA verkligen ta sig en funderade på vad man har, slösa med kärlek mot sina käraste och aldrig ta livet för givet. 💕



Avslutar med ett citat av Kristian Gidlund. Vackert och rätt tycker jag... 


Med det säger jag God Natt. 

Kommentera

Publiceras ej