Hej söndagkväll... 


Här sitter jag, ensam i köket och hör visaren på klockan ticka.. 

Tiden... Tiden stressar mig... 
Vi har inte så mycket tid... 
Jag har liksom blivit varse om det nu. 😔

Jag har, som så många andra, tagit så mycket för givet...
 Idag slutade jag med det... 

På eftermiddagen idag träffade jag min morfar & min storebror från Värnamo... mormor var ute på lite vift med min moster, till Rättvik för att lämna min kusin på skolan där. 

Morfar hade sagt åt henne att åka med... "för hon behövde få komma ifrån allt..." 

Han påpekade att hon inte hade det lätt... han såg det, men de pratar inte så mycket. 

Så började han prata om
Praktiska saker som han håller på att fixa för att "han snart inte finns mer"... 

Alltså på riktigt... Mitt hjärta går i tusen tusen bitar... 😭
Mormor går liksom där å vet att den hon älskar, den man hon varit tillsammans med sen hon var typ 16 år (hon är 83 nu) snart inte kommer vara där med henne mer. 
Å morfar då... som går och vet att varje dag äter den där cancern upp honom lite till, att snart finns han inte med alla oss mer å han planerar liksom sin egen död på nåt sätt... 
Allt känns så sjukt... 😔

Det gör så vidrigt jävla ont i hela mig & jag vill bara krama om dom, rädda dom båda från det här å slippa se hur mycket dom lider. 😢

Å det är fan bara början. 😔😢

Tiden ja... vi har så lite tid kvar ihop å det ger mig en hemsk panik. En klump i bröstet, svårt att andas å tårar som sprutar. 

Jag vill bara berätta för honom hur tacksam jag är för allt... 
för allt han gjort för mig, för att han alltid varit den enda manliga- vuxna tryggheten för mig under min uppväxt och berätta för honom hur mycket jag uppskattar att han alltid funnits där.

Det vill jag verkligen säga, innan det är för sent... Men hur säger man en sådan sak till någon, utan att trycka upp i ansiktet på honom att tiden snart inte finns för honom mer?? 😳😥

Tiden... jag hatar tiden... 

2 kommentarer

Jennie

22 Aug 2017 12:17

Hej, hamnade på din blogg av en slump då jag läste om ätstörningar efter GBP på en annans blogg om att du gått ner mycket och trodde hela tiden att "liiiiite till kan jag gå ner". Jag är där och gjorde min GBP april 2014, går hos psykolog osv men det är ett helvete. Jag har fått fysiska symtom utav allt detta också (såklart...) och är nu sjukskriven. Känns som jag opererade mig sjuk... Har du några tips eller hur vände det för dig? 🌸

Svar: Hej!!

Anledningen till att jag vände allt var att jag gick i KBT & för att vi för IVF.
För att jag aldrig skulle kunna ha på mitt samvete att något blir fel med ett barn för att jag svälter mig själv 😕 Men det finns där jämt i bakhuvudet å jag trillar dit emellanåt iallafall att jag är för tjock och att jag gör allt för att snabbt gå ned... så helt frisk vill jag inte kalla mig 😕🌷 Känns också som att jag opererade mig sjuk... 😕😕
frunord.blogg.se

Jennie

22 Aug 2017 20:45

Har också gjort IVF så jag vet vad ni går igenom 🌷 men detta med svälten, jag är sååååå jävla duktig att lura alla andra, äter när någon ser (dock minimalt och "jag åt precis eller klassikern, jag har ont i magen" Skyller ofta på att det är pga op bara. Folk verkar köpa det. Men jag lurar bara nig själv... jag är också 173 cm och väger nu precis under 60 kg. Vill ner till 55, är nån jäkla fix ide jag har 😒 Sjukt!

Svar: Jag har en period nu där jag känner mig nöjd å "duktig" om jag inte äter upp min mat...
Om jag spottar ut i smyg å slänger en del... för då "stoppade jag inte i mig massa" i onödan... sånt jag säkert behöver egentligen... 58 kg har varit min sån där "magiska-siffra". 😕 är inte där men skulle bli skitnöjd över att landa där...

Knepigt att jag är Nutritonsansvarig på mitt jobb å jobbar där för att få upp mina underviktiga patienter i vikt, när jag gör heeelt tvärt om med mig själv 😕😕🌷
frunord.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej