Hej!! 😃

Idag är det Dagen innan julafton... Jag är på jobbet å äter just nu frukost... 

Å jag kan trots allt inte låta bli att få en klump i magen över det här med jul... 😕  
För alla jular jag varit med om, som blivit helt på tok... det sitter där som stora ärr... Kanske läker det aldrig? Kanske gör de det... 

Jag får nästan lite svårt att andas när jag tänker på sista julen för min pappa. 
Ögonen fylls med tårar av tanken och jag får dåligt samvete... 😔

Han hade griljerat skinka, gjort Janssons, duschat, på med sitt rakvatten som verkligen luktade honom... Luktade pappa... 

Han hade tagit på sig sin finaste skjorta, nya jeans och välkomnade mig med öppna armar. Nykter. Drack julmust... 
Han var ensam... 
Så jävla ensam...😔 Å nykter... för första gången på så många jular jag kan minnas... 
Han trodde jag skulle stanna en stund, men jag var mest bara stressad och kände att jag skulle iväg... Vi tog en skinkmacka, lite i förbifarten... Sen tackade han mig för att jag kom överhuvudtaget... 😕

Alltså... Jag förstår inte riktigt hur jag ibland kan sakna honom?😳 
Någon som förstört var enda högtid, någon som skrämt skiten ur mig på så många olika sätt... Någon som gjort mig illa... 
Men ibland tycker jag synd om
Honom... ibland saknar jag honom... av någon konstig jävla anledning... 😕😔

Jag är inte mer än människa... Hur mycket jag än vill kan jag inte ändra på saker som hänt... 
Jag får aldrig tillbaka de åren jag hade velat ha annorlunda.. Hur mycket jag än önskar. 😔

Jag har en riktigt, egen familj nu. Jag skapar mina egna traditioner tillsammans med dom å ser det mysiga, det värmande å gemensamma med dom. ❤️
Men jag kanske alltid kommer känna mig lite skadad å aldrig släppa saker helt... 

Jag vet iallafall vad jag aldrig skulle göra om, utsätta någon annan för... 

Jag gillar jul.💕 
Det är mysigt å så med familjen 😃💕 
MEN tänk alla barn som far så jävla illa pågrund av typ alkohol & tänk på alla som sitter ensamma på den högtid då man förväntas umgås å "få vara med"😕😔 

En dag ska jag göra något som betyder något för någon... Göra något som gör en skillnad för de som är ensamma eller nån unge som har det på tok förjävligt under jul... En dag ska lilla JAG göra något stort 🙏

GOD JUL gott folk!! 🎄❤️
Ta hand om varandra, finns för varandra, överös varandra med fina ord å kärlek... För det är väl trots allt DET julen handlar om 😃🙏🎄 (null)

(null)

Kommentera

Publiceras ej