Hallojken! 


Idag är det tisdag, sista februari & jag är trött som ett as!! 🙂

Kroppen skriker liksom efter sömn, jag känner mig disträ i huvudet på nåt sätt å har nästan svårt att koncentrera mig. 😳 

Är nog faktiskt är det där minuset med sockret som gör sig lite påmint? 🤔 

MEN då bör det hålla i sig tills typ torsdag - sen är det bättre 😃😃👍

Idag är det semlor på jobbet på eftermiddagen, men för min del blir det inget 😃

Jag har haft ett bra socker även denna förmiddag... mår dock lite illa av allt fett man stoppar i sig & hjärnspökena skriker ärligt talat "vad i helskotta håller du på med!? Fett = bli tjock!!!" 

Men jag försöker ignorera å tänka "underlätta PCOSen, underlätta PCOSen". 

Funkar det inte med kroppen å allt fett ska jag äta som jag gjort senaste tiden fast utan socker! Det gör mycket och det är min kropp van med... 😃

Är oftast i samband med alla hormoner jag blir galet sötsugen och vill ha nåt sånt... 😕

Nu senast jag åt godis ville jag ungefär dö!! Dumpade å mådde illa en hel eftermiddag & kväll pågrund av det och det vill jag inte uppleva igen!! 😳😳


Ser fram emot att komma hem å få beta av "måste göras-listan" i form av dammsugning, fixa Lillans mage, duscha henne, göra iordning för natten, göra kvällsmat åt oss, duscha själv å sen äntligen gräva ned mig i soffan, framför Parneviks med min man! ❤

Idag har funderat lite på att vissa människor ska liksom få kämpa så mycket extra än andra...😕
 Igår sa min väldigt kloka älskling åt mig att; "får man kämpa extra mycket kommer man uppskatta det så mycket
Mer när man uppnått det man kämpat för."  Det behövde jag höra på nåt sätt ❤ & det där har grott i hjärnan på mig nu över dagen. 🙂

Blev att känna mig lite mer positiv och målmedveten för sådant som grämt mig ett tag iallafall. Viktigt!! 😃🙏❤

Nu ska jag å min huvudvärk andas lite i soffhörnet tills lunchen är slut... 🙂
Sen ska här jobbas innan hemgång för dagen. 😃

Hoppas er dag är bra trots regn å slask!! 😃

Kommentera

Publiceras ej