Hej i holkarna!! 


Måndag den 30 januari år 2017 är strax avklarad 😃

Började min dag med frukost å kaffe i soffan, såg serien "Saknad" var livrädd, hade låst dörren (Ja okej, jag låser dörr-fan så fort älskling åkt till jobbet - om jag är hemma🙈) tänt lite lampor å gömde mig lite under filten... tvingade hunden att ligga på sin plats i hörnet i soffan å inte ute i hallen som han gärna gör annars 😂

Serien var iallafall bra & jag hoppas på en säsong 2 😃👍 

Åkte till jobbet på förmiddagen för att dricka en kopp kaffe å prata lite med mina chefer 😃

Festligt att se alla småstirra på min kropp... festligt med "hur mår du??", "Öhm, hur går det för dig??" Å mina svar bara var: 
Jag mår okej, trött, annars går väl allt bra för MIG, hur går det för dig?? 😂 När folk ställer ledande frågor för att få mig att berätta liksom... nä nä!! De blir inget med det 😇

Alltså, blickar, tisslande å ja... Nu har ju folk något att fundera på 😜😜 Ja ni... 

Hörde av mamma att många frågar henne hur det är med mig, hur det går för oss och så vidare men hon lyssnar på min önskan å säger att man får ta det med mig själv 😃👍 

Ja för jag å min mamma är ju kollegor också 😃


Iallafall så är jag rak och öppen mot mina chefer, gjorde även klart å tydligt för dom att jag vill hålla allt där & att jag annars inte vill berätta någonting mer eller längre på jobbet. 🙂

Det var skönt att få säga det & de förstod mig & tyckte verkligen att jag resonerade rätt!! 😃 Jag har faktiskt himla bra chefer som lyssnar på mig, hjälper mig så enormt osv! 🙂👍

Ja ja... träffade mamma en sväng innan hennes jobbpass idag också... 🙂 var trevligt!! 

Sen åkte jag till Fie och fikade lite, sen till Apoteket för att hämta min medicin och där fick jag ett "grattis i efterskott" och en duschkräm i gåva från Apoteket 😃 sånt gillar jag!! 😃😃

Efter det åkte jag hem å vilade... 
Eftermiddagarna är kämpiga!! 😕


Nu ikväll har jag skramlat ihop vuxenpoäng (eller mamma-poäng) alla mammor i den generationen min egna mamma är i kan göra perfekta stuvade makaroner!! 🤓

Jag gav mig på det där till kvällsmat... 
Hemmagjorda köttbullar (så klart) & stuvade makaroner till älskling 😃 Tror att jag lyckades rätt bra faktiskt 😃👍 

Imorgon kommer prinsessan hit efter 1,5 vecka borta från oss! Ser fram emot att hämta på dagis, för hon blir alltid så glad när jag hämtar!! 😌

Hon sträcker upp händerna och säger "Adde", tecknar att han jobbar och vinkar å pussas hejdå till sin assistent...😃 Hennes sätt att säga att hon är färdig på dagis för den dagen å ska med hem till sin pappa å mig 😃💕

Pratade förövrigt en sväng med nya dagischefen idag också... verkar vara en vettig Donna som lyssnade å tog till sig det jag sa!! 😃 sånt gillar jag!! 
Poängterade också att minsta fundering eller förändring runt Lillan ska rapporteras till mig! Å det lovade hon 😃👍 
Bra kommunikation, bra samarbete och en god relation från start är viktigt 😃 Jag kan både prata för oss, föra mig & argumentera på ett vettigt sätt 😃



Äntligen är Lillan  "tillbaka på brottsplatsen" imorgon, å jag ser fram emot mys med mina två älsklingar här  hemma på kvällarna 😍 Mina älskade hjärtan!! ❤


Hoppas er måndag varit bra & att det blev en bra start på veckan!! 😃

Kommentera

Publiceras ej