Godkväll gott folk!!


Idag har jag verkligen upplevt själv hur mycket det påverkar en människa hur man bemöter denne...🙂 

De mest jobbiga, obekväma och smärtsamma situationer kan bli såååå mycket enklare med en läkare & sköterska (sjuksköterska som undersköterska) om dessa bemöter en på rätt sätt...😃

Jag själv är väldigt noga i min yrkesroll med att känna av stämningen... 🙂 

Jag anser själv att jag är bra på det då jag är en känslomänniska och oftast tycker att det räcker med att kliva in i ett rum för att känna den andre människans sinnesstämning... 🙂 Man kan inte alltid skoja, skratta eller vara positiv. Ibland passar det bättre med lugn, trygghet, lägre tonläge och allvarligare bemötande... 🙂 

Det är en avvägning man som vårdpersonal får göra MEN det viktigaste är att man SER patienten och vad just den behöver just då.

 Att man har ett bra bemötande anser jag är A och O, annars kan man lika gärna byta bransch!! 

Därför lägger jag stor vikt på den delen när jag jobbar 🙂


Idag behövde jag lättsamhet, skoj, skratt å pepp... Fick det i mängder och som sagt; något jobbigt blev så mycket enklare tack vare det å jag kände mig väldigt trygg!! 🙂🙏

Tänk på det, även ni som läser detta å kanske inte jobbar inom just vården; 

Ett leende smittar faktiskt, en trevlig ton mot någon gör någon annan glad & ett "Hej" kan göra någon annans dag... 

För att man ser en annan människa 😃

Kommentera

Publiceras ej