Dag 2 började vi runt 8 på morgonen. 


9,30 var vi ute på restaurang för att äta frukost 😃

Vi tänkte att vi skulle prova en riktigt amerikans frukost... Så fick det bli 😃

Älskling åt amerikanska pannkakor med sirap, nån form av blåbärssås, bacon och en kopp kaffe till det. 

Jag åt omelett med massa fyllning och till det var det stekt potatis 😂 De hade stekt potatis eller strips till det mesta tyckte jag 😂 Jag äter dock inte potatis då jag bara blir att dumpa på det 🙂 



Att vara gastric by pass- opererad som jag är OCH samtidigt vara laktosintolerant var inte lätt... Fanns typ inte laktosfritt och allt innehåller socker... så jag dumpade efter varje måltid vi åt. Blir då illamående, får ont i magen å känner mig konstig... men men 😃


När vi hade ätit upp tog vi en promenad nån gata bort för att gå på Madame Tussauds 😃 Det är ett känt museum där man gjort avbildat kändisar i form av vaxdockor. De är kända för att vara ruskigt verklighetstrogna och jag har alltid velat gå på detta, så jag var alldeles lyrisk 😃

Passade på att ta massa foton med massa kändisar 😂
Vissa av Dockorna är så verklighetstrogna att man knappt vet om de lever eller ej... 😃 

Apropå det höll jag på att strutta fram till nån jag trodde var en docka - MEN det var en i personalen där... 🙊 När han började röra sig vrålade jag till och han skrattade och förklarade att han väntade på en grupp som han skulle guida 😂 tänk om jag liksom gått fram till honom å tagit en selfie bara så där liksom 🙈🙈 eller ännu värre; petat honom i näsan som jag gjorde på Ozzy Osbourne dockan 😳😂


När vi museeat klart oss så gick vi ut på stan igen... 🙂 
Vi hade siktet inställt på Empire State Building 😃 Till en början småregnade det... men sedan ÖSTE det verkligen ned!!! 😳


 

vi hade inget paraply och när vi väl köpt ett sådant och varsin regnponcho så var vi redan så blöta att man knappt visste om man kissat ned sig eller ej 😂 Med andra ord var jag dyngsur ända in till snippan! Den ni!! 😂

Kändes verkligen som vi gick hur långt som helst!! Men det var nog bara för att det var kallt, vi var blöta å när vi kom fram var det så regnigt å mulet att det inte var någon idé att åka upp där, för det var så disigt att vi ändå inte hade sett ett dugg där uppe 😕

Vi vände för att gå till hotellet igen och byta till torra kläder å torra skor... längs vägen hoppade vi in på butiken "Forever21", hade höga förväntningar på att göra riktiga shoppingfynd, men nej... det var inte alls min stil där 😕 

Äntligen var vi tillbaka på hotellet för att duscha och få tillbaka värme i kroppen. Torra kläder kändes underbart och torra skor likaså! 😃👌

Kände mig som en dränkt katt här på kortet... rann vatten från precis hela mig 😂

När vi sedan begav oss ut igen hade det i princip slutat regna, bara för att vi hade både poncho och paraply nu 😂 Ja ja, skönt att slippa regnet 😃😃👍

På eftermiddagen gick vi till ett café som var svenskägt och hette just "Fika" 😃 
Sedan knallade vi runt på shoppinggatan med alla exklusiva affärer igen 😃 

Vi besökte även en kyrka mitt i NY som var så vacker inuti!! Den hette St. Thomas Church. 😃

De höll dock på att renovera den... 🙂

Vi knallade även in i St. Patricks Cathedral. Spännande att se liksom allt hantverk och arkitektur, så där!! 😃 Tänk hur dom kunde göra liksom förr i tiden!! Helt sanslöst imponerande!! 😃 

Vi gick även förbi "The New York Public Library" 😃 Tjusigt bibliotek på utsidan. Vi var aldrig in 😃

På kvällen åt vi bara typ varsin cheese, provade att stå på nån trappa på Time Square, där alla turister stod och fotade, sedan kröp vi i säng tidigt. Trötta som sjutton, älskling var riktigt hängig å förkyld... Tycker det syns på fotot att han inte mår Bra 😕 


Dag 2 var avklarad 😃👌

Kommentera

Publiceras ej