Hej gott folk!! 😃

På grund av helgjobb och trötthet som fan, har jag inte hunnit med att uppdatera här 😕

Men nu så... DAG 3 i New York.

Vi klev upp till en dag utan regn. Beslutade oss genast för att vi skulle skynda oss ut för att göra stan... Strosa gata efter gata, kvarter efter kvarter...

Vi ställde in oss på Empire State Building. 😃 Betalade in till 86e våningen och spenderade nån timme där...
utsikten var fantastisk!!!

Skulle ni våga stå så här på 102a våningen, endast på en stålbalk och jobba, som dessa män gjorde på 1930-talet!? 😳 Det skulle INTE jag göra 😳🙊🙈

När vi ansåg att vi var klara på Empire var det lunchdags... Vi hittade ett litet pizza-hak nån gata bredvid & det var så sjukt gott med pizzaslice!!! 😃😃

Jag tänkte att det var värt att få ont i magen - å det var det verkligen!! 😃 Kan vara den godaste pizzan jag ätit! På riktigt!! 😃

Sedan knatade vi mot Ground Zero igen... Hamnade med andra ord Down Town igen och där kändes det lite slummigt. 🙂

Kul att se New Yorks andra sidor också. 😃

Kolla en gata här liksom... grönt å lite lummigt... istället för puls å storstad 😃

Detta hette Meatpacking District 😃

Vi gick förbi "Museum of Sex" men gick tyvärr aldrig på museet. 😋 Hade faktiskt varit kul så här i efterhand 😂

Vi gick även i Madison Square Park, intill den parken står Flatiron Building.
Den skyskrapan byggdes för att man skulle utnyttja maximalt av den sjukt dyra tomten man köpt, där på Manhattan, år 1902. 🙂 å byggnaden såg verkligen platt ut!! 😃 Häftigt!!

Idag finns en del butiker på bottenvåningen samt bokförlag på de andra våningarna. 😃

Vi kom till Union Square Park. Där var en liten trevlig matmarknad och vi såg att de satt upp en scen längre fram... 🙂

Kände doften av något väldigt sött & kryddigt och ju närmre vi kom så insåg vi vad det var... 😂

Det stod två gubbar och höll föredrag om varför Cannabis skulle legaliseras, hur bra det var på alla sätt och så vidare... 😂 Vi var rätt snabba att gå därifrån 😂

Vi hamnade i Greenwich Village där man byggde för fullt...

Sedan gick vi vidare till Washington Square Park 😃

Där under "bågen" satt en man och spelade på en flygel 😃

Vi åt en glass som vi köpte från en glassbil och knallade sedan vidare 😃

Vi gick till hotellet på sena eftermiddagen, fräschade till oss och gick en kvällspromenad i Central Park. Det kändes romantiskt, som i en film 😍❤️
Vi gick där, hand i hand i självaste Central Park liksom!! 😍 Jag och min älskade man!! 🙏 Det kändes vackert ❤️

Utanför Central Park står dessa jättefina stolar... Helt i betong och faktiskt väldigt sköna att sitta på!! 😃

Vi var trötta efter allt knallande i flera dagar, allt hostande på nätterna för älsklings del, jetlag å lite sömn så vi avrundade kvällen tidigt... Kändes skönt!! 😃

Köpte faktiskt gatukonst påvägen till hotellet 😃 De bilderna ska få ramar imorgon och så kommer det bild på dom här sen 😃

DAG 4 i New York innebar frukost, att få tiden att gå, packning och sedan hemfärd. 😃

Vi är SÅ nöjda med vår resa och kommer utan tvekan göra om den dit igen!!! 😃❤️ Kunde inte haft ett bättre resesällskap & vill uppleva så himla mycket med denna fantastiska människa!! 😍

MIN människa!! Min bättre hälft och tillika själsfrände 😍🙏❤️

Dock skulle jag vilja åka dit kring jul... julmarknad i NY ska vara spektakulärt och att se den berömda julgranen vid Rockefeller Center vore häftigt 😃😃👌

-Tack Älskling! För att jag fick uppleva denna häftiga resa med dig & skapa fantastiska minnen ihop med dig! 😘❤️
En bra början på en livs-resa tillsammans 🙏😘❤️