Hej Måndag!! 

Har varit lite dålig uppdatering, men blev så då jag jobbat i helgen... 🙂

Har varit en bra jobbhelg där jag inte behövt kutat ihjäl mig!! 
Trodde jag skulle göra det tidigare i veckan... 😳😕 
Men!! Det blev som sagt en bra jobbhelg å inte stress så man blir grinfärdig 😃👌

I lördagskväll var jag å älskling till Leksand för att se hockey 😃 Leksand - Modo och Leksand vann!! 😃💪

Är mysigt när vi gör nåt sånt där bara vi... En liten roadtrip å så nån liten aktivitet så där 😃❤️

Hade en bra jobb-måndag också och så träning på det med Jenny, i jobbgymmet 😃💪
Skönt!! 

Tycker jag kommit in bra i det här ekorrhjulet, med jobb & allt igen...🙂

 Arbetsmoralen är hög, vill tjäna extra-pengar efter sjukskrivning och inför vad som komma ska & lediga dagar känns lite skitsamma på nåt sätt... 🤔
Inte lediga helger med mina älsklingar, så klart!! 💕
Men på något sätt gör det mig inget att jobba en jävla massa pass i rad, när älskling ändå är på jobbet å så vidare... 🤔

Det enda motiga är att jag dagligen har sån förbannad huvudvärk... 😕 Klurar på om det är på grund av att mina Prolaktin-värden dragit iväg igen!? 🤔 Äter ju inte medicin för att sänka dom nu... Men tänk om det faktiskt ÄR en liten godartad tumör på hypofysen, som sitter där å trycker i huvudet!? De sa ju att det kunde va så att jag har en sån... 
Har börjat överväga att be om en röntgen för att ta reda på det faktiskt... i och med att värdena blir så himla höga så fort jag inte äter medicin för det!? 🤔🤔

När man sagt något negativt måste man kompensera upp det med något positivt istället 😃 

Så nu till  något kul då; 
I fredags hade jag en patient som gav mig en stoooor kram och som sa åt mig att tackvare mig hade dennes vistelse på sjukhus varit positiv och ljus, trots anledningen denne var där. 😃

Patienten hade dåliga erfarenheter av sjukhus, sen tidigare & ville inte alls bli inlagd pågrund av de erfarenheterna... 😕 Men jag hade varit med och vänt på den känslan, då jag tydligen var så välkomnande, trygg, glad och trevlig... 😃 

Det är när patienter säger sånna fina saker åt en som man blir så himla glad och det gör liksom mitt jobb på nåt sätt 😃🌷 

Dock är jag fortfarande less på kvällar, helger, storhelger osv. 
Men men... 

Nu ikväll lyxade vi med Tapas till kvällsmat 😃 sååå skönt att slippa göra nån mat & bara ha allt typ klart 😃🙏 


Imorgon är jag ledig... Hoppas på att få sova lite längre än till 5-6... Behöver fasen det känner jag. 😳😕

Sen blir det ett viktigt möte här hemma imorgon 🙂

Så kör jag jobb onsdag & torsdag... Efter jobbet avslutats på torsdag ska Lillan hämtas hem till oss & på fredag åker vi till Göteborg!! Äntligen 😃🙏

Ha en fin kväll gott folk!! 😃
(null)


Kommentera

Publiceras ej