Godkväll (& snart godnatt!)!! 😃

Ligger här, på spikmattan, i sängen, med min andra halva bredvid mig. 🙂🙏❤️ 

Igår började jag jobba igen 😃😃
Kändes lite som när man kom tillbaka efter sommarlovet som sagt... Men saknade favoritkollegorna som var lediga eller jobbade kväll just igår 🙂
Iallafall var det lite som om jag aldrig varit borta... Allt var sig likt & ärligt talat så funderar jag mer och mer intensivt på något annat... Jag trivs MEN kvällar å varannan helg... Nej, jag börjar verkligen få nog nu 😕 Vill ha lediga helger även då när lillan inte är här hemma... Tror min stressnivå skulle minska totalt om jag hade ett 7-16 jobb, endast måndag - fredag. 
För ibland känns mitt liv som ett ekorrhjul å jag har enormt svårt att varva ned 😕 Har inte stressat på flera veckor & ska försöka ge sjutton i att komma in i den spiralen igen... 😃


Idag har det varit en rätt intensiv dag... 🙂 Klev upp samtidigt som älskling, kollade på sista avsnittet av "Vårt stora samiska bröllop" & sen städade jag... 

Handlade tills helgen och så åt jag förmiddags-mellis med Fie. 😃 

Tuffade sen hem för att göra mig iordning... 

Idag var nämligen dagen då min fina morfar skulle ned i backen... 😕 Nu tror jag inte riktigt på att just han är där nere... tror att det är bara skalet som är askan...
Själen tror jag är fri som en fågel och är med oss ändå liksom. 🙏💕 

Det gjorde så oerhört ont i mig när min fantastiska lilla mormor stod där och tittade ned på urnan i backen och tårarna bara forsade ned för hennes kinder. 😢💔

I graven ligger en av hennes döttrar och nu hennes make. 😢
64 år som gifta och nu är hon liksom utan honom... Det är så svårt att förstå å jag vill fan inte acceptera att han är borta. 😢
Min fina, fina morfar!! 💕
Fy faaan vad ont det gör! 😢😢

Om jag bara kunde få spola tillbaka tiden lite, för en minut eller så...🙁
Att  Få ligga där på morfars arm och prata om livet.💕
 Hålla i den där jättestora, men så trygga, handen & få höra honom berätta om alla sina jobbminnen... Om världens alla länder han jobbat i, om hur roligt han tyckte det var när hans barn var små & lika oss barnbarn. 
Å hur stolt han var över mig 💕

Jag har sååå många fina minnen tillsammans med min morfar.
Å dom lindar jag in i sammet, med vackra band och låter de ligga nära, nära hjärtat. 💕

Fina minnen är något av det finaste man kan få. Något av det finaste man kan dela med någon & bättre än saker. 🙏💕

Det gör så ont... så fruktansvärt ont... Min fina kompis, morfar 💔

(null)

(null)

Kommentera

Publiceras ej