Hej onsdag! 


Vad fort dagarna går!! 😳🤔 
 Nu har liksom halva oktober gått och det är snart vinter på lur 🙂




Här om dagen kom jag och älskling in på att prata om min pappa... 

Var ett visst ord min pappa ofta sa när han pratade i telefon med jobbet eller intervjuades för jobbets skull...
 Så spelade älskling upp en snutt från nätet där min pappa pratade med en reporter... 🙂


Jag började gråta & fick halvt panik i köket... 

För ärligt talat har jag glömt hur han lät...😕😳 Jag kan liksom inte höra hans röst i huvudet längre och det blev bara helt knepigt när jag hörde honom... 😳

Det känns som nyss - samtidigt som en evighet sen jag träffade Min pappa, för sista gången... 😕


Snart är det farsdag... Å nu kan inte jag och min kusin (som heller aldrig haft en riktig pappa) fira ”morfars dag”, som vi kom på att vi skulle göra, bara för att inte känna oss utanför... 😕



Men jag får ju fira min fantastiska Man, som är allt en pappa ska vara & lite till 😃

 Honom tänker jag fira och hylla lite extra då... Annars höjer jag honom till skyarna ändå för att han verkligen är en RIKTIG pappa 😃🙏❤️



Apropå det här med pappor... 
Jag har varit väldigt ärlig och berättat mycket för mina svärföräldrar om min pappa... För att jag ärligt talat ibland inte fått ihop saker de tagit så enkelt på och så självklart på... 🙂 

Vi har haft våra små ”kulturkrockar” jag & älskling också på grund av olika uppväxter, men så här i efterhand har vi nog lärt oss mycket både om - och av varandra 😃 


Här om dagen berättade min fina svärmor (som är lärare) att hon tänkte stå upp för en av sina elever, för att hon hade haft mig i tanken... 🙂 

Hon sa att hon tänkte finnas där lite extra & stötta sin elev, för att hon tänkte att ingen mer unge skulle behöva ha det så som jag berättat att min pappa varit mot mig... 🙂


Det där har jag funderat på sen i söndags, när vi pratade om det & idag var jag tvungen att skicka ett sms till henne enbart för att berätta hur mycket jag beundrar det hon gör för en annan människa 😃 å att jag är så glad och tacksam över att få ha både min svärmor & svärfar i mitt liv. 😃🙏💕  

Hennes svar på smset var så fint & jag blir liksom varm i hela kroppen- och stolt över att jag tillhör deras FAMILJ. 😃🙏 ”Team Nord” 😃💕




Här om dagen hade Jag även en sms-konversation med en av mina nära vänner, som jag känt sedan jag var liten... 🙂 

Ibland är det skönt att bara vrida & vända på tankar, att tillsammans kunna konstatera varför man gör som man gör, har vissa rädslor & är så oerhört rädd för vissa saker 🙂

Ni vet, ibland är det bra att tänka på någon annan och ge någon annan råd, för att sedan inse att det man precis sagt eller skrivit gäller en själv också... Att man
Tillslut står där och svarar på sina egna funderingar & ger goda råd till sig själv. 🙂

Iallafall så konstaterade jag att trots att saker varit som det varit i mitt liv, stora besvikelser, sorg, prövningar, ett riktigt jävla kämpande och mycket hinder så har jag varken hamnat totalt snett i livet eller grävt ned mig och tyckt synd om mig... 🙂

Jag har precis lärt mig att det är okej att säga ”Nu orkar jag inte riktigt själv, jag mår inte okej och jag behöver dig”. Jag är inte svag eller en tönt för det... Jag är mänsklig! 🙂

Jag släpper in älskling & låter han vara nära hela mig på så sätt. ❤️

Jag tillåter honom att finnas där istället för att stänga honom ute och låtsas att allt är bra, när han egentligen vet att jag inte är okej. 🙂


Jag vet också att anledningarna till att jag är så oerhört jävla rädd för att förlora Honom är för att jag aldrig haft något så stort och viktigt som Honom, i mitt liv tidigare.❤️ 
 Jag har aldrig brytt mig så mycket om någon eller känt en sån rädsla för att förlora
Det viktigaste jag har.❤️


Jag är rädd för att inte duga som jag är. Rädd för att inte räcka till. Rädd för att bli lämnad för att någon annan är en enklare väg än jag. Rädd för att stå där en dag och förlora det allra tryggaste och viktigaste jag någonsin, någonsin haft (& har)... ❤️


 

Tidigare har jag alltid haft ett gäng backup planer... Alltid tänkt att jag ska flytta härifrån å bara jobba arslet av mig istället, om det inte går som jag tänkt mig med något, i livet... Men nu har jag inte någon sån plan alls!! 😃

Jag står inte i någon bostadskö någonstans i smyg, har ingen tanke om vad jag skulle göra OM det inte skulle vara Vi... Nej, jag lever bara i nuet, lever här & satsar all in på oss & vår framtid 🙏❤️ 
Jag är oerhört sårbar... Men det får vara så! För detta är ju det enda jag vill!! 😃
 Jag vill leva med just honom!! ❤️ Aldrig någonsin ge upp Oss & kämpa tillsammans genom motgångar 😃❤️



Jag är inte mer än människa... Jag är bara Johanna...🦋


En Johanna som fanimej klarat en uppväxt med en alkoholiserad och aggressiv pappa.

En tjej som utvecklades alldeles för fort, fick ta stopphormoner under flera år, när jag var liten, för att stanna utvecklingen av kroppen... 

En Johanna som klarat sig igenom barnreumatism, krossade innebandy-drömmar och så svullna, inflammerade leder att jag fick använda diverse hjälpmedel för att klara av en sån enkel sak som att borsta tänderna eller klä på mig... 

En Johanna som flyttade hemifrån vid 15-års ålder, för att viljan om att bli något faktiskt fanns där. 🙂


En Johanna som klarade cellgifter i väldigt många månader, för att få bort så mycket som möjligt av reumatismen... 
Cellgifter som förstört i kroppen, så att jag idag måste göra ivf för 
att kunna få barn. 🙁


En Johanna som klarat en Gastric by pass operation med komplikationer, stor viktnedgång & fått lära känna sig själv på riktigt... 🙂


En Johanna som gång på gång reser sig och kämpar på. Fightas för sitt mål, för att det kommer att nås!! 💪

En Johanna som är alldeles galet och enormt kär i sin make. Som ÄR livrädd för att förlora honom men så tacksam över livet jag byggt & bygger upp tillsammans med just honom. 😃❤️

Jag är bara människa... Jag ÄR bara Johanna... ✨

Å jag är stark. 
Jag klarar mer än jag tror. 
Jag duger som jag är. 🦋

Kommentera

Publiceras ej