Hej!! 😃

Låt oss prata om tänkande... Positivt tänkande & hur mycket det kan göra... 😃

Jag vill börja med att poängtera att detta är helt MIN upplevelse & inte riktat mot någon!! Så det inte blir ett missförstånd om det... 😃


Jag har verkligen insett hur mycket man faktiskt KAN klara, om man bara tänker positivt! 
Tänker man hela tiden "nej det går inte, nej jag klarar inte det här, kroppen orkar inte, jag är för trött" å hittar på ursäkter till att slippa göra saker så kommer man aldrig framåt... 🙂

 Självklart ska man lyssna på kroppen om den är trött, men ibland kan man påverka den mer än man tror, genom positivt tänkande... 🙂 Man dör exempelvis inte av att ta tag i sig själv och ta en promenad i friska luften istället för att gräva ned sig i soffan 😃 

Att ta sig till gymmet eller ta den där promenaden, istället för att tänka "nej jag är för trött" å lägga sig i soffan gör mer än man tror... 😃 
När man väl faktiskt  gör den där saken man försöker slippa så får man energi & endorfiner plus att man kan klappa på sig själv för att man tog tag i det😃 
Egoboost!! 😃💪✨


Har provat det här med att tänka tvärtom å absolut INTE gräva ned mig nu när det var som tuffast... 😃 Jag bestämde mig helt enkelt för att vända allt det tuffa till ett positivt tänkande istället... 😃 För det är inte Jag att tycka synd om mig själv! 🙂

Jag tänkte "Kroppen fixar det här så jävla bra!", "frisk luft gör mig gott", "vila i lagom dos för att inte bli trött av för mycket stillasittande är viktigt". 

Det gäller att bestämma sig för att VILJA lyckas! VILJA må bra och vara positiv... 😃
Personligen skulle jag inte klara av att leva med någon som alltid är negativ å säger "nej det gick inte, nej jag klarade inte det, nej jag kan inte, nej jag vill inte"... Så därför tänkte jag att jag inte ska bli sån, bara för att livet liksom
Prövar en lite 🙂✨

Att dessutom tänka "Det finns en lösning på problemet & Jag är tacksam för det!!" Istället för att älta och gräva ned mig 😃😃👌

Jag är inte en negativ människa... Jag tycker inte synd om mig själv eller bara tänker hinder och negativitet...
Det blir varken jag eller min omgivning gladare av 😃

Det här är ju samma med ett sundare tänk kring mat å motion nu... Det sitter bara i huvudet!!! 😃 Jag VÄLJER ju om jag vill typ fika å äta bulle eller helt enkelt dricka kaffe å skita i bullen... 🙂Suget sitter bara i huvudet & sen är det helt upp till mig själv hur jag gör... ingen annan trollar åt mig å jag kan aldrig säga "det gick inte att stå emot!". Vadå gick inte!? Jag valde ju i så fall själv... 🙂

Min morfar, som var nykter alkoholist sen 35år tillbaka sa jämt "det är bara den egna viljan som styr om Du vill lyckas eller ej!!" 😃💪 Kloka ord som jag tänker använda till allt framöver 😃💪 För det stämmer ju ✨

Förut gick jag i KBT för att få en mer positiv å sund syn på mig själv... 🙂 Hade press på mig själv, som jag själv skapade, om att Jag var tvungen att vara den som gjorde allt hemma, stressade å fixade för alla andras skull för att det skulle uppskattas... Älskling påpekade dock att han faktiskt också ville vara delaktig å att vi är två här hemma!! 🙂 Jag fick i uppgift att stå emot de gånger jag ville dammsuga som en idiot... Å det var ju BARA UPP TILL MIG SJÄLV att sluta göra sånt som känns som ett måste!!!😃 
Min terapeut sa då att hon kunde ge mig verktyg och guida mig, MEN att det största jobbet låg hos mig... 😃 
 Ingen annan kan trolla åt mig å det finns inget "det gick inte att stå emot!" Det satt bara i mitt huvud... å stressen minskade när jag slutade hålla på! 😃
Det ÄR bara upp till mig själv... INGEN annan!! 😃


Hade en dålig relation ihop med våran våg ett tag också... 
Var så ett tag, gick sen över men en livskris å en av de jobbigaste händelser jag varit med om gjorde att jag började om igen... 
Trodde att jag skulle "duga" och "vara bättre" om jag blev "smalare å finare"...😳😔 Så oerhört fel jag hade!! Mådde ännu sämre å fullständigt hatade mig själv 😕  

Stod på den 2 gånger om dagen, för att ha stenkoll på varje hekto och funderade ständigt på hur jag skulle göra för att bli av med mer kilon för att jag trodde älskling tyckte jag var finare om jag var smal... 😕
Iallafall så vände det tillslut... 😃😃



Det tar faktiskt emot att säga: Men jag ÄR smal nu... 🙂 Fast jag förmodligen aldrig kommer sluta hitta skavanker så ÄR jag smal redan... 
Å jag ser inte ut som ett levande skelett längre 😃 Jag gråter inte när jag äter, hittar inte undanflykter för att slippa äta å är inte livrädd för mat... 😃 

Det gick så långt att i januari, i år, när älskling såg mig påväg in i duschen så sa han "Men Johanna!! Titta hur du ser ut!!! Man ser dina revben! Man ser dina höftben! Dina ryggkotor!! Det är finare med någon som mår bra, är hälsosam, har lite former och jag älskar dig mer om du mår bra & inte gör så här mot dig själv!!" 😔

Han satt sen där med mig vid varje måltid och väntade ut mig tills jag ätit upp, peppade, lät mig gråta där å berömde när jag väl ätit upp...❤️ Jag har honom att tacka för det 🙏❤️ 

Iallafall så tänker jag mer å mer "Jag KAN faktiskt klara det här!!! Det är bara upp till mig själv!!" Nu mer... å det är minsann bra skit 😃✨

Tänk på det... Det är bara DU som väljer vilken väg du vill ta i livet... JAG väljer iallafall att tänka positivit å se möjligheter 😃

Gillar citatet här: (null)

Kommentera

Publiceras ej