Hej gott folk!!

Torsdag kväll å imorgon är det äntligen helg, denna tid!! 😃

Båda mina älsklingar är då hemma & jag ser sååå mycket fram emot det 😃🙏❤️


Nu börjar det bli dags att försiktigt träna upp magmuskulaturen igen...  🙂

Har börjat med promenader nu, tillsammans med älskling & vår vovve. 🙂👌 Min kondition är usel och det är skönt att ha börjat röra på sig UTAN 3-4 kg extra vätska i kroppen! 
Tänk hur mycket extra jag bar runt på för några år sen när jag var så överviktig liksom!! 😳😳 

Ja ja... Blir INTE all in på att lyfta lillan på 15-16 kilo nu hela tiden... Kommer fortfarande krävas en del av pappan i huset, men jag är påväg mot rätt håll å vi är ett fantastiskt team, Jag & Älskling 😃❤️ Det är liksom aldrig några problem med min man och hur vi hjälps åt med Mini 😃❤️ 


Jag har nu läst på om att börja träna upp magmuskulaturen på rätt sätt denna gång😃 så det börjar jag med imorgon... 

Till en början bara med att spänna de innersta musklerna, som när man hostar eller nyser 🙂 Å lite andra lättare övningar 😃

Sen kan man öka till plankan i alla möjliga former och situps... 
Men nu tar jag ett steg i taget!! 😃 

Lättare magövningar å yoga ska det bli nu framöver 😃 För att stabilisera upp både magmuskler och övriga kroppen 😃 

Jag har fortfarande hållt kvar mitt lugn och har inte fått tillbaka den där hemska, inre stressen som jag haft!! 🙂
Så yogan blir i lite förebyggande syfte även för den delen, tänkte jag 😃

Att lyssna på kroppen, lyssna på älskling som sagt åt mig att vila och INTE lyfta ändå, vilat massor och låtit kroppen reda upp allt som varit har faktiskt varit såååå välbehövligt!!! 😃 

Har insett det nu... Jag VAR helt slutkörd efter denna pers och har tillåtit mig att erkänna det. 🙂 

Den ovanliga komplikationen jag fick var lite pågrund av att kroppen inte orkade mer, för att den sa ifrån rejält & jag lyssnade på den till slut 🙂

12 dagar till har kroppen på sig att bli så bra den kan, sen drar verkligheten igång igen... Jobb som vanligt och så vidare 😃 Det blir bra 😃👍 
Saknar några av mina vänner, tillika kollegor & saknar själva jobbet med att vara social och hjälpa andra människor. 🙂


MEN åter igen... Prio på mig själv nu å på kroppen!! 🙂
Det blir bra det här! Jag känner det 😃 🙏

Nu ska jag krypa upp mot min älskling... snosa på honom, näsan mot hans bröst och bara känna tryggheten och närheten. 🙏❤️ 

Kommentera

Publiceras ej