Godmorgon gott folk!! 

Ligger i soffhörnet och har nyss kikat på "Vårt stora samiska bröllop" 😃

Såg en detalj där som var sååååå himla fin!!! 

De hade bundit ihop ett hjärta av renhorn, med ljusslinga på det!! 
Ett sånt vill jag också ha!!! 😱😱

Kan man låna ett par renar å sno deras horn liksom!? Naturliga saker så där kan bli så himla snyggt!! 😃👌

Ja ja... 
Igår körde vi onsdags-mys med Fie, Fredde å kidsen.  Pizza på en lillördag var inte dumt minsann! 😃👌 

Vi tog vår stående fredags-pizza igår istället för imorgon, då vi ska till olearys imorgon på kvällen 😃 käk, discobowling å sen ett besök på liljan är tanken 😃 
Kul att få piffa till sig och gå ut med min fina älskling å våra bästa vänner 😃💕


Igår på dagen umgicks jag med en av mina barndomsvänner... vi konstaterade att vi känt varandra i 25(!!!) jävla år! 😃 Coolt ju!!! 😃🙏 Jag gillar våra diskussioner!
Vi kan vrida & vända på tankar, så självklart hitta lösningar på våra knepiga funderingar, är lika i våra tankebanor och i vårt sätt & det är så skönt! 😃 
Det är alltid som igår, när vi ses & det är en sån där vän jag alltid, alltid tänker hålla nära 😃💕

Vi hade bland annat en diskussion om vänskap... Hur skönt det är att aldrig behöva fundera längre på att lägga tid på människor som inte ger en någonting... Sånna som bara tar energi är inget att ha å när man är vuxen känns det lättare på något sätt, att faktiskt VÄLJA sina vänner... 😃 Att kunna säga att man inte vill umgås, för att man helt enkelt inte vill.😃


Att sedan ha sina riktiga vänner, som man vet finns där, oavsett hur länge det gått mellan gångerna man sets eller hörts, men som släpper saker för en om man verkligen behöver varandra och/eller liksom alltid känns som igår man träffades, när man väl ses... DET är vänskap på riktigt det 😃🙏💕

Jag har funderat mycket på just den där frågan... Ofta tänkt "de vänner jag umgicks med förut har ju försvunnit... Är det mitt fel & är jag dålig som slutat höra av mig??😕🤔" 

Men sen insett att det ärligt talat varit så att jag har valt att ta bort dom ur mitt liv... 

Just för att de antingen förändrats till någon jag inte känt att jag kunnat vara mig själv med, eller att jag insett att de tagit min energi på ett negativt sätt eller att de faktiskt inte accepterat mig - så som jag är. 🤔

Å då har jag ju gjort rätt, för min egen del, som valt att sluta umgås med dom... För ingen ska få ta min energi, påverka mig negativt eller liknande 😃 Jag vill bara ha vänner jag litar på, har roligt med, som ger mig energi och som jag kan vara mig själv med och som accepterar MIG. 😃 Å det är faktiskt bara sånna vänner jag har nu 😃 Riktiga vänner! 😃💕 Både sånna jag känt i många år & "nyfunna" vänner jag känt att jag har roligt med å litar på, på jobbet 😃  (null)

1 kommentarer

Sandra LH

26 Oct 2017 12:42

❤❤❤❤❤

Kommentera

Publiceras ej