Hej Tisdag!! 


Idag har jag spenderat typ hela min dag på Falu lasarett. 
Först var jag dit med Lillan för att gå igenom en ny inhalations-apparat som vi kan använda för att få bort slemmet i hennes luftvägar samt göra så att vi slipper åka till akuten för att inhalera luftrörsvidgande när hon är sjuk. 😃 Bra grejer!!

 
Lillan gillade inte riktigt när det rykte och brummade, så det kommer nog vara lite lätt krig nu i början med henne om den, men hon vänjer sig 😃😃





På eftermiddagen hade jag ett besök på mag-tarmmottagningen för att göra en gastroskopi. 


Fick äckligt spray-bedövningsmedel i svalget och så blev jag neddrogad med Midazolam. 🙂 Svalde sen en kamera för att undersöka övre delen av magen... magsäcken och matstrupen. 



Där fanns inga sår eller sammanväxtningar... 


Men fick iallafall veta orsaken till att jag helt plötsligt inte alls kan äta speciellt "normalt" (normalt som i den normala mängd jag fått i mig som gastric by pass opererad) som jag kunde för några veckor sedan. 😕

 Jag saknar det redan men får nog börja inse att jag kommer få leva med att äta ungefär som alldeles nyopererad... 😳 För det är typ lika nu... 


För er som följer min blogg skrev jag för några veckor sedan om att jag ville tighta till min magsäck med metoden "five days pounch test". MEN jag hann aldrig göra det... Det gjordes ofrivilligt av kroppen själv 😕
Nu mer kommer jag nog alltid äta som en myra 😳 


Det har blivit "ett mekanisktfel" som är rätt ovanligt men som kan bli på just gastric by pass opererade. 😕 

En komplikation efter den operationen helt enkelt... 😕


Det är så att det blir kramper i min lilla magsäck. Det krampar å drar ihop sig så det blir likt ett "lock".  Det är därför det tar stopp direkt jag äter & jag får ont i magen... 😕

Ni som haft en riktigt jävlig magkatarr vet hur det känns! För det känns lika här... Fast var enda gång jag äter!!! 😳🙁


Har fått medicin som jag ska prova nu & som funkar ihop med ivfen. Den häver kramperna när dom kommer, så det inte ska göra så ont. 

Det kommer bli fortsatt lurigt med maten nu framöver och jag får "lära mig" nya portioner nu igen... Lite nytt liv igen med maten... 😕


 Men sen när vi är klara med allt med barn å så får jag en annan medicin som jag förmodligen kommer behöva äta hela livet som förebygger och ska gör så att det inte hinner bli några kramper alls... Hoppas de fungerar då!! 🙂

Men tills dess förblir jag mer eller mindre med ofrivilliga ätstörningar... 😕

Åter igen... Jag trodde aldrig att jag skulle få så mycket komplikationer efter min Gastric by pass... 😕 
För nu har det varit en del... 😕

 Har ju knas med insulinet i 
kroppen (producerar för stor mängd så fort jag äter något med lite socker), jättelågt blodtryck och låg puls, har varit inlagd för hjärtrubbningar, svimmat, utvecklat anorexi, blivit "frisk" från det och nu det här... 🤔


Jag trodde aldrig mitt liv skulle kretsa så mycket om mat & att nu mer behöva bry mig så mycket om att få i mig tillräckligt med näring 😳 & vet ni?? Jag skulle aldrig, aldrig, ALDRIG göra om den operationen!! 🙁 

Jag är glad och tacksam över att vara smal!!🙏🙂 Absolut!! Skulle aldrig vilja vara så stor som förut men jag önskar att kunna äta som för några veckor sedan och slippa bli dålig av precis allt...

 Nu mer funkar inte ens nån lite för söt frukt, utan att bli knalldålig...

Jahapp... Då startar vi resan att acceptera det här & komma in i mitt nya matliv & mitt nya sätt att äta... Överväger att ringa dietist faktiskt... herregud. 😳😕

Idag är jag lite less på Min kropp faktiskt. Kan inget få gå enkelt nån gång med den? Bara få vara "normalt" och tuffa på?? 😕

Förstår mig inte alls på min kropp och det mesta verkar vara upp och ned med många funktioner i den... 🤔
Kroppen är helt klart ett jävla mysterium!! 😳

Kommentera

Publiceras ej