Hej gott folk!! 

Idag har det varit en omtumlande dag... Jag är trött å slut... HELT jävla färdig skulle jag vilja säga... 

Har ont i magen, är trött å slut & hjärnan är liksom både på högvarv å off på något sätt 🤔🤔

Jag kom instampandes hos mormor å morfar imorse...
Märkte då direkt att morfar hade ändrats bara sen igår... 

"Idag är det illa!!" Var det första han sa till mig... Han reste sig för att stappla ut på balkongen för att ta sin morgonrök, men kunde knappt gå... 😳 
Benet, där den stora tumören sitter i, släpade efter... Det är
Svullet från höften ut i tårna och han fick inte med sig det som han skulle... Det var sista gången han kom ut på balkongen...😕 

Han lyser nästan gult i hyn, känns likt en vaxdocka när man tar på honom, sluddrar när han pratar, har himla ont och är inte med i huvudet längre... 😔
Han är orolig i sättet, grinig och nästan lite misstänksam... 
Han förstod inte när jag förklarade saker & upprepade frågorna jag precis svarat på... 
Detta började lite igår men är ännu mer idag... Tänk er att han var HELT KLAR i huvudet i måndags liksom... 😳
Märks att kroppen börjat bli förgiftad å att levern gett upp mer å mer nu... 
slarven 😕😔

Lilla mormor är orolig, ledsen & vi alla förstår att nu går det väldigt, väldigt fort... 💕

Imorgon kommer palliativa teamet dit för att träffa honom och kanske hjälpa till med bättre smärtlindring och så... Hoppas de säger att de vill skicka in honom till mitt jobb istället... För mormor orkar inte mer... Hon sover knappt & är helt färdig 💕 Fy 😔


Idag har jag checkat av den lilla lista morfar ansett varit så viktigt... avslutat prenumerationer, tankat bilen, bytt lampor på bilen, tagit ut pengar åt mormor, kontoutdrag så hon ska veta allt vad de har, förnyat lotto (som han var noga med att inte förnya till nästa lördag, "för då är äntligen det här över" sa han) och flängt runt... 😕

Var så skönt att få hit bästa Sofie på lunch idag!!! Bara få umgås, vara hemma å pusta ut liksom... 🙏 

Natten nu tills imorgon är det 2 år sen min pappa dog också... 😳 Han var också knallgul & förvirrad och orolig som fan de sista dagarna. Han hallucinerade en hel del också 😕 Lilla pappa... Han är säkerligen i skogen nu, där han trivdes bäst. Fri... Fri som en fågel. 🦋

Hoppas hoppas det går undan med morfar nu... så han får ro och vila... För nu lider han bara...
Mormor med...
Å nu är han inte sig själv längre... Det räcker nu. Låt honom få fortsätta över till sin ena dotter - på andra sidan istället. 🙏💕





Men tänk hur livet är!!? 

En dörr stängs, en annan öppnas, vissa saker går bättre än de någonsin gjort för mig, andra håller på att avslutas... 
Allt är verkligen som en cirkel på nåt sätt... ⭕️

Nu: Laga mat, sen sjunka ned i soffan i en liten hög - i famnen på min trygghet... Min Man❤️

Kommentera

Publiceras ej