Godkväll!! 

Dagen idag kan sammanfattas som en dag där jag känt en euforisk lycka till en bottenlös sorg... Fokus på livet... till fokus på döden & känslan av att ha panik över att förlora någon...  

Herregud! Jag är helt ärligt talat helt slut i kropp å själ. Har svårt att varva ned & komma till ro... 😕
Ligger nu på spikmattan och bara försöker andas in - andas ut... Landa, varva ned... 

Dagens läkarbesök för mig gick fantastiskt bra och jag är så glad för det 🙏
Kroppen samarbetar bra och jag tycker just nu att jag är stark som person och att kroppen är duktig 🙂 Där har vi fokuset på livet 🙏

Men morfar då... 😳😢
imorgon ska han hämtas hem igen... 

Nya röntgenbilderna visade ännu mer metastaser & läkarna har nu sagt "vi vill så gärna kunna säga att vi kan hjälpa dig... men det går inte..." .😢

De har gett honom ett fåtal dagar... De sa att de ärligt talat är imponerade om han klarar sig fram till början av oktober... Men tror inte alls på att han finns mer tills septembers sista dag. 😳  Det är ungefär 1,5 vecka vi pratar om!!! 😳😔😭

Var enda värde var helt upp och ned, levern skriker att den håller på att lägga av å det värsta av allt är att min fina morfar är helt klar i huvudet och med på allt vad som händer... 😔 

Idag när jag å lilla mormor var på BK's för att fika lite, pratade vi om livet... Med tårar tyst fallande ned för kinden sa hon "Åh Johanna... Jag önskar bara att jag fick lite mer tid tillsammans med honom... Men det går nog inte..."💕 
Jag har aldrig känt mig så maktlös!! 😢

Det är så in i helvete jobbigt &
Jobbigt att jag har känslan av att inte få vara ledsen... 😕
 Jag biter ihop när nån är med, för att inte vara till besvär å förstöra för nån annan på nåt sätt... å när jag är själv är jag så ledsen, så ledsen... 

Ironiskt nog är jag den som
Alltid säger "det är Okej att vara ledsen" när nån i min närhet är det... Varför känner jag inte det med mig själv då?! 😳☹️

Nej nu tar vi en dag i taget... Han lever ju än & jag vill inte missa den sista tiden. 💕Jag vill hjälpa honom att avsluta det som är viktigt för honom... Besiktiga bilen, skriva autogiron, sånt där praktiskt som han anser känns viktigt innan han försvinner...
För att han ska få lugn.. För att han ska få ro... 

Nu bara GÖR vi det här... 
På med den praktiska hjärnan, Johanna! Jag är bra på att organisera, Fixa, planera. Jag är
Bra på att finnas, hjälpa, trösta. 
Jag tänker göra det här nu,
Tillsammans med morfar, ända in i slutet 🙏💕

Livet... Hur det är egentligen... 

Helt plötsligt är dagarna räknade... 

1 kommentarer

Sofie

22 Sep 2017 07:12

Önskar att jag kunde göra nåt 😞💕💕💕

Kommentera

Publiceras ej