Hey Friyay!!! 😃🎀


Klockan är strax efter 7 & jag har varit vaken sen 6. 😃


Har ätit min frögröt med kvarg och färska hallon & sippar på mitt stora glas med kaffe 😃


Är jag den ende som älskar att dricka kaffe ur just glas!? 😃 Känns lyxigt och mycket godare på något sätt!!😃





Idag är dagen vi åker till SÄLEN !! 😃🍾🥂 


Så Min förmiddag innebär en del vila, packning, sen långdusch med hårinpackning och rakning av ben och så piffar jag till mig redan här hemma innan vi åker, så jag är redo för att umgås direkt vi kommer upp till våra vänner 😃👏🎀


Nu till något känsligt: (kom som vanligt ihåg att detta enbart är MINA tankar å känslor, inte riktat till någon å inget rätt å fel) 


Det spökar lite i mitt huvud idag!! Har gjort det mer å mer i ett par dagar... 😕😔  

Har gått ned mina "vätske-kilon" och står nu på den vikt jag ska... Eller... +1 kilo mer väger jag å det är mina bröst som innehåller 450cc (4,5 dl) var... 

MEN detta är fan svårt att acceptera!!😳 Skulle gärna vilja få ned mig till min vanliga vikt fast MED brösten... Men då är vi ju igång igen med hela den här jävla ätstörningscirkusen!! 

Fan vad trött jag blir på dessa tankar ibland!!! 😕


Å jag blir förbannad å trött på dom människor som verkar vilja ha ätstörningar å gärna ska typ "skryta om" att man inte äter eller liknande... 😕

Det är inget man VILL ha! Å nej man är inte duktig för att man struntar i att äta... snarare tvärt om!! Dum... 

För det kan bli orsaken till så mycket som ångest, gråt, lågt blodtryck, låg puls, svimningar, dåligt mående... Tro mig! Jag vet -  för där var jag ett tag!! 😕

Jag skulle fan vilja ha en hjärna som fungerar "normalt"!!😕


En hjärna som inte säger "vad tjock å äcklig du är Johanna!! Du KAN ju gå ned ett kilo till! Det VET du ju!!" 


Eller en hjärna som säger "SER DU alla brister här på kroppen!? Din fula å degig mage? Är den inte dessutom större nu? Mer putig?? Kärlekshandtag pågrund av huden där!! Vad DUKTIG du är som skiter i att äta och hellre har för lågt blodsocker, svimmar, gråter när Du blir tvingad att äta upp osv osv" 

Fy! Dumma dumma tankar!! 😔


Jag SER UPP TILL de människor som äter precis det dom vill, som trivs med sig själva för att dom är just dom! DET imponeras jag av!! 😃🙏

Det är sunt!! Vackert!! 😃🙏


Nej... det här med ätstörningar eller ett ätstört-beteende är inget man VILL ha!!! 

INTE JAG heller egentligen!!! 😕




Men tyvärr har jag stunder, dagar eller perioder då jag tänker just så där helt galet👆  

Det är inget jag är stolt över! Inget jag vill prata om face to face & jag vill inte höra hur andra i min närhet gått ned i vikt... För det startar något helt annat hos mig... 😕


(null)



Igår sprang jag på en av mina klokaste & äldsta vänner (vi har känt varandra sen dagis- där av äldsta)... 

Vi pratade lite just om det här å hon är verkligen den där vännen jag kan vrida å vända på alla mina knepiga tankar med å hon FÖRSTÅR, har alltid kloka svar och dömer aldrig.

Vilken jävla tjej!! 😃🙏💕 

Är sååå glad att vi umgås än! 

Å tänk vad häftigt att vi liksom känt varandra i typ 25 år!!! 😃💕


Trots att "livet" kommer emellan å det där ekorrhjulet snurrar på för fullt så känns det alltid som igår när man träffar henne, inget är någonsin konstigt och jag litar verkligen på henne 🙏 

Det är så härligt att ha sådana vänner!! 🙏💕



Så... Nu har jag fått ur mig det där 😃 För det var ju en gång i tiden jag började blogga just för att skriva av mig... 

För att jag är en sån människa som ibland har det knökat i huvudet & behöver få ur mig tankarna 😃


Nu ska jag tvätta bort min ansiktsmask som hunnit sitta under tiden jag skrivit 😃  


Sen hinka lite mer kaffe å kolla över packningen så den är klar 😃👏 å så prata med min Fie... För vi rings typ 40 gånger om dagen😂😂💕


Ska försöka ta en del bilder och bjuda på en bildbomb från vår sälen-helg sen 😃


Ha en Fin helg gott folk!! 😃🎀


(null)


2 kommentarer

Sandra

20 Apr 2018 18:25

Love you!

Sandra

20 Apr 2018 18:25

Love you!

Kommentera

Publiceras ej