Hej Onsdag😃🎀


Jahapp... Vart ska jag börja??


Vi börjar med Uppsala-besöket i måndags... 


Man hittade en stooooor cysta på min högra äggstock... Så pass att Doktorn sa "jag hoppas att kroppen absorberar den själv.. MEN jag tror den kommer spricka och då vet du varför du får väldigt ont i magen!"  🤨 Eeeh... Ja men det ser jag väl fram emot!!😳😳🤔 NOT!!  😩😩 


Har haft så här många många gånger å föredrar då när doktorn istället suger ur dom där cystorna med en stor nål, istället för att det spricker spontant 😕 Gör in i helvete ont! 😕😩 Står då hellre ut med ett stick i äggstocken! Gör ont det med men det går ju fort över... 🙂


I övrigt gick det förbannat bra å vi var nöjda!! 😃 


Kändes dock lite onödigt att de inte la detta besök samtidigt som förra besöket, då vi nu träffade doktorn i typ 20 minuter... Åkte så långt för den lilla stunden 😝 Men i slutändan är det värt allt 😃❤️



Igår, tisdag tog jag med Min mamma på äventyr till Stockholm... Var dags för återbesök å plocka stygn hos kliniken där jag gjorde brösten 😃  


Träffade en sjuksköterska som drog bort stygnen och konstaterade att det läkt jättefint!! Man kommer knappt se de där snitten under brösten 😃 Tänker vara jättenoga med att tejpa nu, så de syns så lite som möjligt sen i slutändan 😃  


Hon konstaterade att jag har väldigt spända bröst, är svullen men att dom faktiskt börjat sjunka lite nedåt - som dom ska göra 😃 Från början känns det sjutton som att dom sitter under hakan😝 på sidorna har dom mjuknat lite å känns rätt naturliga men fasta 😃👏


Jag ifrågasatt varför jag fortfarande har så pass ont som jag har å då fick jag svaret att jag har lite för bråttom... Jag räknas fortfarande som nyopererad å det tar tid!! 🙂

Särskilt i och med att jag tidigare gått ned så mycket, så muskulaturen i bröstkorgen är försvagad... 🙂

Allt är med andra ord helt normalt å ser bra ut så här långt!! 😃  

Men alvedon blir det ett tag till då... 🙂


Fick även byta från den första läkningsbhn till en annan sort på dagarna 😃 en typ läknings-sport-bh😃 Den ger mer stöd, komprimerar lite mer så svullnaden kanske ger sig och hjälper till med lite avlastning 😃👏

På nätterna ska jag ha den första sortens bh 😃 

Men vilken skillnad det känns som nu på dagtid! 

Jag känner mig rakare i ryggen, inte lika "framåtlutande" och som att det hjälper ryggen också 😃👌 Perfekt!!😃😃


Absolut inga tunga lyft de kommande 2 veckorna heller, för att kroppen behöver läka å brösten hitta sin plats... 

Annars kan jag förstöra muskulaturen å det finns risk för att implantaten flyttar sig 😳 Så jag lyssnar å följer order!!😃 Är ju egentligen bara en kort tid nu, trots att jag börjar känna mig jäkligt oduglig som inte kan/får göra så mycket 😕😕


Jag måste bara ge Sveriges största puss å eloge till Min fantastiske Man!!! 😘❤️ För att han gör allt med Lillan, gör allt med dagis, går med hunden, dammsuger å bär allt tungt, så jag kan följa alla restriktioner. 

Bästa Älskling vad du är bra som "ställer upp" så detta är möjligt 🙏❤️



Efter besöket åkte vi till Mall of Scandinavia 😃 

Kikade lite på kläder å jag hittade en sån jäkla fin vår-kappa från Zara, men köpte den inte... 🙂


Åt endast god mat å drack gott kaffe... Shoppade faktiskt ingenting!! 😃👏

(null)

(null)



Nu har jag precis kämpat mig igenom en hårtvätt å ska sminka mig lite... Har mer ont i höger sida idag å det strålar ut i armen... 😕 Jäkligt bökigt med huggsmärtor när man andas in djupt å när man grejar med höger arm! Jag är ju liksom högerhänt 😝


Idag vankas det provtagning på vårdcentralen sen besök på jobbet för att knåpa klart på mitt schema för sommaren. 😃


Kul att få träffa mina kollegor känner jag 😃😃


Efter besöket på jobbet tänkte jag hänga lite hos min fina lilla mormor!! 😃 Då blir hon glad! Å jag med😃👌



Ikväll blir det onsdags-grillning, om vädret fortsätter så här bra 😃👌


Ha en fin onsdag gott folk!! 😃🎀

Kommentera

Publiceras ej