Hej & glad påsk!! 


Så sitter jag här ännu en gång med sus i öronen, kroppen skakar, har en spaghetti-känsla i benen å jag är kallsvettig... 😳 (null)



Alldeles för lågt blodsocker nu igen... 😔


"Det är ju påsk" gott folk... 

Jag har också unnat mig... 

Det går helt åt helvete när jag gör det... 😕


Så fort jag bryter mina rutiner med mat, mellis och bra val så flippar allt i kroppen ur... 

Äter jag lite godis, som idag så blir det pannkaka av allt... 

ville ju prova å var sugen på det!!! Nu har jag nyss legat på soffan å sagt "jag vill nästan skjuta mig själv för jag mår så dåligt!!!"  Först dumpar jag, sen störtdyker sockret. 

Nu börjar det bli bättre igen men nu är jag dyngtrött efter en sån där känning... 😕


Tilläggas ska att jag inte är diabetiker, men reagerar

Fanimej lika på lågt socker...

Blir sur, trött, energilös, kallsvettig, får nästan ångest... 😳 Sen försvinner allt å blir bra så fort jag äter... 



Här om kvällen drack jag nån öl ihop med grabbarna... Den natten vaknade jag av att kroppen skakade å svetten sprutade... Tog mig vinglandes ned för trappen, in i köket med målet "jag måste snabbt få upp sockret igen!!!" 

Tröck i mig några skivor med skinka och drack ett glas mjölk... 

Sedan är en halvtimme vid köksbordet försvunnen... 😳😕

Vaknade till av att katten hoppade ned från köksbänken... Då satt jag  på stolen, med huvudet på bordet... Måste svimmat till här... 😳



Igår var vi på 30-års fest... 

Åt mat runt 17 tiden och sedan åt jag inget förrän vi kom hem vid 00,15. 

Glömde helt enkelt att jag måste ha mellis... Drack vin å cider - som innehåller mycket socker... 😕

 Dansade, hade riktigt kul, pratade med vänner å runt 23,45 började kroppen kännas konstig... Nej, inte konstig som i att jag var full... 

utan precis samma känsla som jag har just precis nu... 


Vi åkte hem och jag tänkte bara på att jag var tvungen att få i mig något att äta... 


Sedan har jag vaknat 2 gånger mitt i natten, med nån timmes mellanrum, av att kroppen behövt fyllas på med något... 😕  


Det är inte värt det här!! 😕😔



Dumpar jag inte av sådant jag äter så får jag blodsockerfall... Så fort jag ruckar lite på mina vanliga rutiner... 😕🤔

Äter typ samma saker jämt men det måste jag, för annars blir det precis så här som nu... 


Jag hade inte tänkt mig att det skulle bli så här, den dagen jag bestämde mig för att göra en gastric by pass... 

Allt lät rätt så förfinat och det var typ "du kommer bli smal, glad, få mer energi, kunna äta allt men i mängden som en barnportion... tillslut hinner huvudet med å du ser själv att du är smal å det värsta som kan hända är tarmvred." 🤔


Tss!! 😳🤔😕


Hade nog gjort en annan form av magoperation om jag visste det jag vet idag... En så kallat sleeve, där komplikationer är ovanligare och kroppen hänger med bättre... 


Nu jäklar går jag tillbaka till mina rutiner igen! 🙂

Då mår jag som bäst å fungerar som normalt, för min del igen... 




Förövrigt har jag haft en sån fantastiskt mysig helg med min andra halva! 😃❤️


Vi har varit ett bra team med dålig Lilla i veckan... 


Men har saknat lite att ta vara på oss och tycka att vår tid tillsammans är viktigt... Vi har verkligen tagit igen det i helgen, på hemmaplan 😃👏❤️


Det lyxiga är att vi även är lediga imorgon!! 😃 

Ser fram emot en riktigt god å lyxig frukost, i soffan å sen umgås ännu en hel dag, vi två 😃🙏 Mitt hjärta!❤️


Nu ska jag se klart hockeyn sen ska jag ta med mig älskling å krypa ned å sova 😃


Hoppas er påsk varit bra!😃🐥


Kommentera

Publiceras ej