Hej!! 

Igår var jag till Örebro för att genomgå knäoperation nummer 4... 

Tanken var att man skulle göra en liten typ av fraktur i ett brosk, för att det skulle bli en blödning och sedan få läka inifrån... 

Dock funkar sällan min kropp som man tror eller hoppas... Så även i detta fall 😕 

Det Gick faktiskt inte alls enligt planerna 😔 

Jag har tydligen väldigt stora broskskador i knät, som kommer behöva en större och mer avancerad operation sen längre fram. 😕


Målet nu är att försöka hala så länge som möjligt på ett knäledsbyte, för även det kommer behövas tillslut. 😕 

Har nu tydligen Artros i lederna i knät efter min reumatism 😔 & kommer få kortisoninjektioner med jämna mellanrum... 


Har tydligen även flera stora & djupa sprickor i hela brosket i knät upp mot lårbenet, lika så i brosket ned mot underbenet. Även bakåt mot knävecket på nåt sätt.   😔

Kommer få göra en stor operation sen där man gör frakturer i brosken och provar att transplantera dit friska stamceller så det läker med hjälp av de friska cellerna... 

Hade även nå stora ärrbildningar som de beskrev satt som ett spännband från lårbenet, in under knäskålen å spände där konstant tydligen... å lika under knäskålen mot underbenet. 
Det tog dom bort igår  iallafall 🙂
Så de kramper och hugg jag haft där kanske försvinner eller blir bättre nu 😃

Ortopeden sa iallafall kort och gott att det är mycket värre än han trott och att knät är riktigt dåligt. 😕Han var besviken över att han inte kunde göra mer idag men det går inte att lösa på endast dagkirurgi utan kräver inläggning då... 


Ingen löpning nå mer i livet eller sådana sporter där det blir hårt underlag och noll dämpning i knät... 
Känns surt!! 😕 Jag gillar att jogga och hade kommit igång ganska bra med hunden som sällskap... Kramper å värk i knät efter varje runda men ett bra sätt att blåsa ur huvudet... 
Får hitta på något annat... 

I 3 veckor blir jag sjukskriven till & börja med nu. 

Å nu gäller kryckor, alvedon, antiinflammatoriskt och morfin tabletter... 

Imorgon ska jag få byta knälindan till en sorts kompressions-strumpa över knät istället... skönt!! 🙂

Ska även börja med rehab. I form av simning, för att stärka muskulaturen i höger ben och knä (vänster är väldigt starkt och vältränat efter 4 operationer i högra) så att jag underlättar för lederna i mitt jättedåliga å trasiga knä samt underlättar rehabiliteringen sen efter det kommande knäledsbytet... 

27 år och som en pensionär med artros i knät... Häpp! 

Jag känner mig ensam som fan här hemma när älskling jobbar 😔 Men jag är samtidigt trött och illamående av tabletterna... Har en del värk och längtar tills det ger med sig. 
Tålamod Johanna!! Det var ju trots allt IGÅR operationen gjordes... 

Det har bara gått en dag!!! ☝️

Nä nu ska jag gosa å snosa på min make sen sova! Kroppen är slut efter operation & lite feber idag... 

Godkväll🌸 (null)

Kommentera

Publiceras ej