Hej Folks! 🌸


Ny dag, nya möjligheter å allt sånt där... 😝


Nu sitter jag i Stockholm på kliniken Proforma 😃 väntar på att få träffa min kirurg för ett återbesök efter min bröstoperation. 

Är lite jag ska ta upp med honom så lite nervös är jag... 🙂




Idag är jag mer stabil igen... Men jag tänker, funderar & reflekterar massor just nu och diverse diskussioner jag haft med människor kring mig har skrämt livet ur mig... 😕


Mitt i allt det här har jag bestämt mig för att försöka sluta vara så känslig, överanalysera och välja mina strider mer... 😃 Jag lägger för mycket energi på att måla upp att saker går helt åt skogen och "måla fan på väggen" snabbt... Det ska jag jobba bort!!😃


Tror faktiskt jag blir en lugnare, mer harmonisk människa då... ✨😃


Men när man står där då... 😟 När folk säger saker som gör att jag blir riktigt osäker på vart jag har dom å på vad dom egentligen menar, som jag inte förstår å som gör mig ledsen... 

Hur löser jag det då om jag inte "får" fundera å diskutera??  Har ni tips på det så skriv gärna dom!! 😃 För jag vill faktiskt lära mig!!? 


Jag vet att alla är olika, att man tänker å tycker olika ibland men man får väl ändå visa lite respekt å inte säga hur som helst som gör andra ledsna? 🤔


Jag borde nog tuffa till mig lite å tänka att jag inte är beroende av någon...🙂 För det är jag ju inte... Jag klarar mig alltid, står på mina egna ben å vet att jag klarar allt jag vill... Men ska man behöva säga det till människor då? Detta gäller liksom allt i livet... Jobb, vänskap, allt...🙂 Behandlar man mig på ett sätt som gör mig ledsen visar jag det tydligt... Men ska jag bli mer avstängd å slå bort det?🤔

Det är svårt det där... 🤔🙂

Personlig utveckling kallas det nog 😂😋 


Ah det tål att tänkas på... Jag ska iallafall fundera över saker och ändra på saker men det kan väl omöjligt vara så som det alltid känns - som att felet alltid ligger hos mig??

Eller missar jag något som andra ser? 🧐 Säg gärna det då så jag får upp ögonen själv!! 




Äh skit samma! 



Jag tänkte iallafall: 


  • Välja mina strider mer, 
  • Lära mig att människor inte försvinner bara för att de för tillfället är arga, 
  • Att man inte behöver planera precis allt jämt och att man kan leva i nuet... 
  • Hoppas på att andra funderar på sina tankar å beteenden också och att även de ser sina brister & vad man kan ändra på till ett mer positivt plan...
  • Bli mer positiv & sluta "måla fan på väggen" och se det mesta som inte går som planerat i ett katastrofläge.😃
Känns väl rimligt? 😃😃✨


Nu fick jag ut det. Nu lämnar jag det å punktar här... ☝️


Jag återkommer med uppdatering sen om hur besöket på kliniken gick. 😃


Tjipp å Hej🌸

(null)

Kommentera

Publiceras ej