Godmorgon fredag!! 😃⭐️

Snön dalar ned, alldeles ljumna scones ligger i våra magar och jag håller på att lära mig att slappna av å njuta av att vara hemma nu - innan jobb... 🙂

Felet med kvällsjobb är inte bara hela principen med att jobba på kvällen när familjen är hemma eller att jag är kvällstrött... 

Nej det är även att jag alltid känner mig så himla stressad innan... För att jag liksom VET att jag ska iväg... Blir att jag räknar ned antal timmar innan jag ska åka till jobbet 🤔

Tanken idag var att Lillan skulle få spendera ett par timmar på dagis, för att leka av sig och för att vänja sig lite igen, då hon varit hemma därifrån nu i två veckor... Men hon hostade inatt och vaknade med slemhosta å snuva så nej, liten förkyld kotte får vara hemma idag med 🙂💕 
Tur vi har egen inhalationsapparat nu så vi lätt kan lösa slemmighet å täthet 😃👌

Jag har förövrigt sovit som en jäkla kratta inatt... 😕 Vaknade av att någon liten låg å ropade "Adde" i sömnen... För sov som en stock gjorde hon!!! 

Sen började hunden greja å drömma... Morrade, pustade, lät knepigt å så vidare.. 
Sånt där gör ju en galen när man är så där trött å bara vill sova, mitt i natten 😂😩 

Så när jag hade sovit mellan 00-04 så vaknade jag å var klarvaken mellan 4-6. När hunden pysslade som sagt ... 

Lyckades somna å vaknade sen av Klockan som var ställd på 6,30 när jag skulle ringa dagis... 😝kände mig halvdöd när jag vaknade av ett sms sen vid 9 snåret... 😩

Har mensvärk från helvetet idag, så pass att det strålar ned i benen å jag mår illa... Så jag tycker lite synd om mig själv just nu, innan Iprenet har börjar fungera 😂😋 Det FÅR man! 

Förövrigt känner jag mig plufsig, små tjock om magen, ingen lyster i ansiktet alls å bara småful... 😩😝 

Tänk hur vi tjejer har det egentligen liksom!! 😝

Tur det går över om några dagar 😃😂

Nu ska jag shapea-upp mig å försöka bli lite positivare till dagens jobb 😃

Ha en fin fredag gott folk!⭐️




Hittade förövrigt en liten text jag tyckte passade bra, iallafall på mig, när tjejveckan är igång 😂😂  

Nån mer tjej som känner igen sig? 😂😂😝



(null)

Kommentera

Publiceras ej