Hej Tisdag!! 

Äntligen är det min lediga dag 😃👌

Igår slängde vi om planerna totalt här hemma... 
Jag kände mig trött, slut, lite nere å smått ledsen igår... 
Tjejvecka i kombination med en känslostorm pågrund av en händelse på jobbet - som gav mig sånna Flashbacks till när Min morfar låg där å sedan gick bort, gjorde mig nere å känslig... 
Så när älskling föreslog bio, popcorn och sen god mat någonstans var valet enkelt. 😃

Min fina man❤️ Älskar våra dejter så där på en helt vanlig vardagkväll 😃❤️

Istället för pyssel å bestyr här hemma så åkte vi alltså till Borlänge...😃

Vi såg filmen om Ted Gärdestad & nog berörde den mig allt!! 
Den väckte många tankar hos mig som är en riktigt djup funderare å i slutet bet jag ihop för att inte börja stoooorgråta.
Smågrät istället 😋😝

Påvägen till Borlänge var vi med om En grej å 😕 

Vi kom åkandes längs skogsvägen och älskling säger plötsligt "är det en bil i diket eller är det två skotrar??" 
Vi såg bara röda lysen som såg knepiga ut... närmare ser vi att det är en bil som voltat, precis sekunderna innan vi kom åkandes där 😳

Vi typ pallnitade och jag slängde mig ur å sprang bort till bilen. 

Hann i huvudet spela upp massor av tänkbara scenarion om vad jag skulle få se eller behöva göra om nån liksom var skadad, då bilen låg på taket!!! 😳

Men när jag närmar mig bilen kom en kvinna ut ur den, helt oskadd men skakad, så klart!! 
Det visade sig att det var jättespårigt längs vägen, så hon hade helt enkelt fastnat till med däcken, kommit över på fel sida å sen voltat ned i diket MEN klarat sig oskadd!! 😃🙏

Nu i efterhand tänker jag "TÄNK OM vi hade kommit lite tidigare! Då hade vi kanske kommit precis så vi krockat med henne där..." 😳 Men det finns så många "tänk om". Nu gick allt bra å det är huvudsaken!!! 😃


Nu ska jag göra mig iordning å äta min frögröt, sen åka till frissan nu på förmiddagen 😃 
Före- och efterbild kommer sen ikväll 😃

Ha en fin dag 😃⭐️

Kommentera

Publiceras ej