Hej min favorit-vardag!! ⛄️


Denna dag blev verkligen inte alls som jag tänkt mig... 😕


Skulle ju ha spenderat denna torsdag på jobbet... Varit resurs, Grejat med förråd, serverat pannkakor till patienterna å sånt som jag donar med varje torsdag i princip. 

Men icke! 

Vi börjar från början... 


Jag vaknade i vanlig ordning klockan 5. Kände mig lite knepig från start, men tänkte att jag bara var trött... 🙂


Lullade ned för trappen och tog en dusch... Kände mig då mer och mer yr i huvudet...😳 Svag i kroppen och började skakade i den... 


Kände mig nästan som

När man åker karusell, åksjuk å illamående... Började hulka utan resultat å magen var som en stenhård ballong... 😕

Det susade i huvudet å tröck liksom i det... Tänkte gång på gång "nä nu svimmar jag!" 


Tog mig upp till sovrummet igen... Kröp ned bredvid min älskling å nästan gråtandes får jag fram "Jag mår verkligen inte bra idag!!" 😕


Tänkte att jag behöver vila i ett par minuter, måste få äta något och dricka vatten... 

Men nej, ingen skillnad... ☹️


Lillis var till en början trött å hostig så jag tänkte först att hon också fick vara hemma, men piggnade sen till å härjade runt i vardagsrummet så pass att hon fick åka å leka av sig på dagis idag istället... Är inte så enkelt att ta hand om någon som är beroende av mig, på alla sätt, när man är kravlig å svag... 😕💕


Jag fick ringa jobbet å ta en karensdag och bäddade ned mig igen... 

3 timmars sömn på förmiddagen & kämpar på med vätska och mat... 😕


Livet som Johanna är emellanåt lite utmanande... 😕 

Kroppen vill inte alltid sammarbeta & vi är lite osams vissa dagar... Jag förstår inte den å den förstår inte mig... 


Vissa dagar är alla tryck i kroppen låga.. Har ett dalande blodsocker, ett väldigt lågt blodtryck, en mage som har en tendens att inte fungera normalt så man får gå på toaletten... Så har jag en puls som är väldigt låg... Så ibland blir det bara så här... 😕 Å allt det där blev efter min magoperation. 


Det var väldigt länge sen jag hade en sån här dag nu, ett tag var det ofta, så jag är väl glad för det... Men det är bra jäkla trist att va hemma för det här!! 😕


Ja ja... Är inte så kravlig just nu på em iallafall... Lite febrig, en huvudvärk som liknar en bakishuvudvärk å lite hängig bara... 😕 Men får faktiskt lära mig att acceptera att det är så här ibland och att jag måste lyssna på kroppen!! 🙂

Har ju svimmat nån vända på jobbet förut, när det varit så här, så jag gjorde rätt i att vara hemma och kurera istället 🙂 

Jag konstaterar att morgondagen bara kan bli bättre helt enkelt 😃


Ledig dag imorgon och den har jag som mål att spendera med min fina lilla Mormor😃 Igår var hon lite ledsen i telefonen och sa att hon känner sig så ensam... Då lovade jag att vi ska ha en dag tillsammans imorgon. Fina älskade lilla mormor! 💕 (null)



Helgen i övrigt då?? 

Jo, på lördag jobbar jag 6,45-14,46 sen har jag semester på söndag!! 😃👌✌️


Ser fram emot en sovmorgon & födelsedagsfrukost med Min älskling 😍 För ja, söndag den 21 januari fyller jag faktiskt 27 barre😃👌


Jag tycker det är roligt att fylla år!!😃😃 Ser det fortfarande som "Min" dag och är tacksam för att bli äldre 😃


Har fått förfrågan angående vad jag önskar mig, både av mamma, mormor å älskling... å för en gång skull har jag verkligen inte den blekaste aning!! 😳


Jag älskar upplevelser tillsammans med min älskling... 😃❤️ För minnen tar liksom inte slut... De sparar man i Hjärnkontoret, förevigar med bilder och lever på😃


Jag älskar blombuketten med ett fint kort & några väl valda ord, som han köpt på mina födelsedagar hittills 😃❤️   & jag gillar parfymer, fina mjukiskläder och mysiga dejter... 😍överraskningar är ju sååå kul😃


Så nu fick han några tips så... 😃😋 Men jag har inget sånt där speciellt som jag känner att "just den här saken, vill jag ha" 😃


Ser iallafall fram emot fika med familjen, älgsteksmiddag hos Mami då på kvällen & framförallt att vara helt LEDIG med Min Man!! 😍 Bara han å jag! Låååång mysfrukost, nyhetsmorgon, snöig promenad med hunden osv... 


Kvalitetstid med Honom! ❤️


Den allra viktigaste människan i hela mitt liv! ❤️


Det bästa som någonsin har hänt mig! ❤️ (null)




Kommentera

Publiceras ej