Ja men godkvällens!! 😃

Dagen har bestått av Jobb, Vårdcentralsbesök, storhandling inför helgen nu i Sälen, scones till mellis, plockat undan julen å boat in oss i vinterfärger här hemma 😃 

Blev så nöjd med inredningen!! Är ombonat, mysigt, varmt å välkomnande.. Hemtrevligt helt enkelt 😃👌

Har även hunnit packa en del inför helgen 😃😃


Ah... 
Besöket på Vårdcentralen blev inte alls som jag hade tänkt mig... 😳😕

Trodde de "bara" skulle göra en liten lätt bedömning på mitt opererade knä... Sen skriva att intyg som jag kunde skicka till försäkringsbolaget typ... 

Har ju haft barnreumatism i det där knät, samt haft sönder det 2 vändor, så det är opererat 3 gånger... MEN nu kan det bli en 4e operation helt plötsligt 😳

Människan jag träffade klämde, kände, belastade, bände å vred å konstaterade att jag ska få en remiss till ortopeden, en magnetröntgen å att något är tok. 😳😕

Jag är svullen, ömmar som fan över lederna i knät, menisken på utsidan gör ont å uppför sig lite mysko, å det är inte bra där de slog sönder ett felställt brosk - för att skapa en blödning så kroppen skulle läka min dåvarande broskskada... 🙄🤔

Hon frågade även om jag belastat, fast jag inte fick, efter min förra operation, å det gjorde jag ju... Min egna kroppsvikt plus Lillan... 😕
 Istället för att lyssna på det som sagts... 😕

Men va fan! Att lägga över allt på maken i 6 veckor ville jag inte... 😕
Vi fick inte ihop det med dagis då dagis var lika tillmötesgående som ett par halvtrasiga sockor men nästa gång, OM det behövs en ytterligare operation ska jag fixa tiderna så vi får ihop det med älsklings jobb, bita ihop i ett par veckor och fanimej göra allt enligt reglementet... INTE en vända till!!! Nu får det minsann vara bra! 🤨

Vad har jag för skitgener som gör att det ska krånglas å vara något precis hela tiden!!?? 🙄🤨

Ja, så slalom kan jag se mig i stjärnorna efter... Löpning lika så... å annat som påverkar lederna i knät... 😕 trist!!! 

Ska göra rehab.övningar nu med gummiband å mig själv, för att stabilisera samt bygga upp lårmuskeln där... Var en jävla skillnad på mina lår i just muskulaturen sa min nya vårdcentrals-polare idag... 🙂

Ska träffa na om en månad igen... 😬 

Ja ni... Jag är ju van med sjukhus - både som personal, anhörig & patient... 
Är med många olika instanser å avdelningar å det är lite vardag på nå sätt... Så vi fortsätter väl där då... 🙂

Är varken bitter eller tycker synd om mig själv...🤔 Blir lite arg på situationen MEN släpper det å tänker att jag fasen inte blir gladare av det... 🙂
Det positiva är att jag INTE inbillar mig att något inte stämmer i det där knät, utan att det faktiskt inte är som det ska. Det är skönt att höra 🙂

Nu ska här gosas på maken, snosa å sova & imorgon är sista arbetsdagen för denna vecka. 😃👌

Å imorgon blir det hämtmat till kvällen & Lillsson kommer äntligen hem igen! 😃💕

Tjipp & Hej! ⭐️

P.s!! Det är myggfritt här idag! 
Hoj!

(null)

Kommentera

Publiceras ej