Godmorgon Kompisar! 🌸


Vi drar till med ett till inlägg här... Det blir lite när det blir 😃


Igår fick jag ett litet special-uppdrag som innebar jag, två patienter, en sjuktransport och röntgen i Falun.  Det gick bra förutom väntetider på transporten både dit och hem 😕 Något som skulle bli en liten snabbvända blev nästan 3 timmars väntetid i Falun, för att få komma hem 😳  


Jag stämplade in på jobbet 6,30 & ut 20,45 ungefär. 😕


Kändes guld när ambulans-killen dök upp på röntgen å sa "Jaha!! Är ni redo för att åka hem!?" 

Att han sen frågade mig om jag var törstig eller hungrig och ville springa in på nån mack eller något på vägen hem gjorde mig nästan grinfärdig av tacksamhet 😋 


Iallafall så landade jag hemma hos mina älsklingar vid 21,30

Tiden å jag hade klarat av ett dubbelpass... Det genererade i en ledighet idag och faktiskt en trött Johanna... 


Känner mig lite urlakad å jävligt trött, kan inte riktigt sätta fingret på varför. 😕  


Tog nya prover här om dagen på mina blodvärden, få se om de är dåliga igen :/ 


Imorgon ska jag dessutom slinga in på lab på morgonen & ta massa special-prover inför mitt besök hos Endokrinologen nu i slutet av juli... 😃Spännande att se hur alla värden är nu!! 


Jag hoppas iallafall att det inte är en godartad tumör på hypofysen som krånglar... SAMTIDIGT skulle det förklara hur mycket som helst, varför kroppen och hormonerna krånglar som dom gör 😕🙂


Apropå kroppen... igår skulle jag varit i Örebro, på operation av mitt knä... MEN då jag klarat av 2 veckors öroninflammation, antibiotika och sen 2 veckors genomförkylning med astmaproblem - valde jag att skjuta på den operationen... 

Skönt att slippa hela sommaren på kryckor, trots allt!! 😃

Den nya tiden är nu 14 augusti, den tar jag då så de får fixa mitt knä... 😃


Rätt ofta känner jag mig som ett äkta måndagsexemplar, där det mesta krånglar i kroppen... 😳

Blir rädd att folk ska uppleva en som värsta hypokondrikern, men man kan ju inte rå över hormoner, blodvärden, krånglande knän å annat... 

Det är som det är & jag kan bara tänka positivt å härda ut när det är tuffare perioder 😃


Ja ja... skit samma! 


Klockan är 7,30 & jag har hunnit städa och ätit frukost 😃 Nu ska jag raka benen å fräscha till mig lite, sen baka nyttiga proteinbars enligt ett recept som jag fått av min fina vän Anna😃👌🌸


Tänker ta denna dag lite som den kommer... 😃


Ha en strålande dag gott folk! 😃☀️


(null)

Kommentera

Publiceras ej