Hej tisdag!! 


Fan jag har haft onsdag i huvudet precis hela dagen... 😳😋


Aja skit samma! 


Imorse vaknade jag i vanlig ordning kring 5... Struttade ned å tog en dusch å gjorde mig iordning... När jag sen kom in i köket var det liksom helt tyst i kåken... När jag sen skulle hämta ut min frukost ur kylen märkte jag att kylskåpet inte var igång... Vissa lampor fungerade inte heller... 😕😳


Åt min frukost å väntade ned älskling från sovrummet... 


När han kom ned hörde vi ett jäkla rasslande på övervåningen... Cirkulationspumpen mullrade så jag tyckte det lät läskigt!! 


Perfekt timeing med sånt där krångel, innan jobbet liksom!! 😳 NOT! 


Älskling bytte var enda propp å då det ändå inte blev bättre konstaterade vi att vi behövde ha hit en elektriker... För de viktigaste sakerna i huset funkade ju inte 😳


Panikringde jobbet å löste så jag kunde vara hemma å lösa detta... Elektrikern kom å det hade gått huvudsäkringar både inne i vårt hus å ute i elskåpet på gatan... 🙂

De bytte hälften på morgonen, så vi skulle få igång kylskåp å pump å sånt... Sen dröjde det fram till 14,30 ungefär innan han kom hit å gjorde resten... 

Tur att jag fick va hemma!!! 🙏


Å vilken jäkla tur att det inte var "värre" än några huvudsäkringar!! 

I ett sånt gammalt hus som vi faktiskt har, kommer det in möss i väggarna... Å vi hörde en inatt... Såg framför oss när allt krånglade imorse, att den lilla fan hade gnagt sönder något å att vi skulle få flera-flera- flera tusen i räkning för det 😂 tänk att man hinner tänka det värsta när något krånglar!! 🤦🏼‍♀️🙊


Ah, under tiden som jag väntade däremellan då så hann jag städa, handla inför veckan, baka mitt nyttiga bröd å fixa kvällsmaten i slowcookern 😃


Var välbehövligt att vara bara hemma... Blir galen av att vara så trött i kroppen å ha huvudvärk fan hela tiden!! 😕


Imorgon SKA jag ha tag i nån som löser mitt problem med blodvärdena! Har fått nog av att känna mig så här! 

Är ju en pigg å rask skit annars!! 😃


Nu ska jag kräla ned i soffan för att gosa med älskling å se på hockey. 


Imorgon vankas det jobb, i vanlig ordning 😃


God kväll gott folk! 😃 



(kastar med ett musiktips idag!!) 


(null)


Kommentera

Publiceras ej