Godmorgon Fredag!! 


Fredag... äntligen fredag! 😃


Älskling jobbar lite kortare dag, hinner umgås lite med oss sjuklingar hemma och sen åker han & Fredde på en riktig grabbkväll med hockey, käk å bärs i Leksand. 🙂

Det unnar jag dom verkligen!! 😃 Dom är sällan ut på något själva så där, så det är dom verkligen värda! 😃🙏


Själv ska jag kolla på film, äta hämtmat å viiiiiiiila massor, efter att lillan blivit hämtad på eftermiddagen/ mot kvällningen. 🙂 Veckobyte idag å veckan som varit har känts rörig pågrund av att jag varit sjuk å haft noll ork... och det har varit en trist attityd från dagis pågrund av någon annans krångel å diskussioner.😕  


Vanligtvis kan jag tackla det men tillslut får även jag nog å sa tillslut åt dom att sluta tjafsa med mig och ta det med rätt person istället... Då bad dom lite om ursäkt 🙂

Jag är för snäll för mitt eget bästa ibland ☹️


Ja ja... Feber idag med men inte liiiika ont överallt i precis var enda millimeter i kroppen... 

Så ett litet framsteg ser jag minsann!! 🙂 

Började dagen från start med iprensa och hoppas det gjorde lite nytta. 🙏

Är dock frusen, har hosta och huvudvärk idag med 😕🤕

Å feber ja... Men snaaaaaart vänder det! Snaaaart 😃😃🙏



Idag har jag lite vårkänsla i kroppen... Eller känner inspiration för våren. 😃



Vi ska ju till Sälen på Ski & Rock i slutet av april och tills dess tänkte jag ha sladdat förbi min vän Jonna och fixat fransar. 😃


Till våren brukar jag vilja ha det, i en lagom längd å inte så långa att det ser väldigt fejkat ut!! 😃 & när vi ska iväg så där är det jävligt behändigt att slippa ha mascara i tusen lager.😃 Dessutom blir den ofta att rinna då vi haft tur med sol i blåsten på fjället, de tidigare åren. Så i år ska jag ha fixade fransar för smidighetensskull 😃


Å så till det här med hår... 

Mitt egna hår har ju verkligen växt, jag tar väl hand om det och ska till frissan nu den 15onde... Bokade tiden för länge sen, då vi visste att min nuvarande färg är en "övergångsfärg för att inte slita på mitt egna hår. 😃 å vi lyckades bra!! Inget tuggummihår å inte alls en sliten look!! 😃😃


Så den 15onde är det för att få den slutgiltiga toutchen på det 😃 Ska toppa och få den slutgiltiga färgen jag är ute efter... Ni vet mina inspobilder?😃

(null)



Kikar även runt på "Hairtalk-förlängning". Allt fler kändisar å så gör denna metod för att den inte skadar ens egna hår, på ett sådant sätt som extensions gör 🙂


Önskar nästan att det var Jag som fyllde 30 i år och att vänner å familj gav mig en sådan i paket! 😃😋 Men nej... Har redan fyllt år nu ju & "bara" 27... Blev inge jämt här inte... 😃

Vill så gärna men det är mycket pengar å jag kan inte riktigt motivera eller argumentera varför jag ska lägga undan till en sådan Sak heller 😂😝 "Jag vill ha sånt!" Håller inte riktig... Fortsätter att vårda mitt egna (nu mer fina å välmående) hår istället 😃 Har äntligen hittat rätt produkter, slutat med hemma-färgning och klipper med jämna mellanrum så man endast behöver ta lite lite för att få bort det slitna😃

Undra hur jag ska göra med den där luggen nu vid frissan!? 😂


I övrigt tänker jag på blommiga tröjor, Lee-tishor, Levis-tishor, vita låga Converse, slitna jeans, rosa å blommiga gardiner i vårt hem, vackra tulpaner på köksbordet, vårluft och fåglarnas kvitter 😃😃 Ååh! Ge mig vår!! 😃🙏🌷  (null)



(Bilder lånade från Ellos, Halens, Interflora & Kappahl) 

Kommentera

Publiceras ej