Hej Folks! 🌟


Onsdag & vi har landat mitt i veckan... 


Tyvärr fick jag erkänna mig besegrad imorse... 🤕

Jag stannade hemma från jobbet... Lyssnade på kroppen & ger den tid att vila 🙏 Tar en dag i taget nu! Måste nog göra det...😕🤕


Mår så illa, är svullen om magen, har huvudvärk,  lite jobbigt att andas och har nån form av frossa... 😕 Är lite hostig, så det kan vara vanlig förkylning som gör mig så där knepigt frusen på insidan, men det kan även vara att kroppen faktiskt pressas ganska ordentligt nu och jag är inne på dag nummer 11 i rad, utan vila å återhämtning. 🙄


Ett ständigt farande å flängande de lediga dagarna å i övrigt jobb jobb jobb... 😕


Gårdagskvällen & en bit in på natten var hemsk! 😳🤕 

Jag hade sååå ont i magen & var så svullen att det såg ut som att jag skulle spricka in man petade på magen... 🤕


Tillslut storgrät jag och bara ville ge upp allt... 😔 Kände mig bara trött, less och förnedrad av mig själv på nåt vis... 


Men den Man jag valt att dela mitt liv med- , den Man som jag vill ha som pappa till mina barn- & som är den största jäkla tryggheten jag någonsin känt-, han fanns där när jag behövde det som mest... 🙏❤️

Hålla handen, lugna, peppa, finnas där... Alltså han är så jävla fantastisk!❤️  

Jag älskar ihjäl mig i honom! 😍❤️ 

Hela tiden!! Mer å mer för varje dag som går! ❤️ Jag har verkligen aldrig känt så här förut!!! Min andra halva!! ❤️Det BÄSTA som någonsin har hänt mig!! ❤️


Å när till och med han sa imorse att jag inte ser ut att må nå bra & att han faktiskt tycker att jag ska tänka om & tänka på mig själv och min kropp, höll jag på att börja stortjuta igen... 🤦🏼‍♀️ Han känner mig så galet bra! ❤️


Å jag erkände att jag inte vill vara gnällig, att jag bara försöker "stå ut" och att jag inte vill va den som tycker synd om mig eller inte kan kämpa på... 😔 För exakt så känns det!!! 🤦🏼‍♀️


Men va fan!! IVF är INTE enkelt! Det är ett ständigt virrvarr av känslor, hormoner, kroppen beter sig inte normalt och ibland måste man pallnita för att tänka om och hjälpa kroppen, istället för att pressa den mer. Å återigen så är jag innerligt tacksam för att det finns, men det är tuffa behandlingar! 🌟

Det kommer göra kroppen gott med vila🙏 Heja Min kropp!!! 💪Jag tycker du är fantastisk som kämpar! 👏 Jag tycker du är grym som orkar & så mycket vi gått igenom ihop! Vi fixar det här med - kroppen!! 💪



Jag fick order, av älskling, om att vara soff-parkerad idag å inte göra något annat än att ta det lugnt å vila... ❤️


Så jag ringde jobbet och förklarade läget & nu brottas jag med två delar av mig... Den ena delen säger "du kunde bitit ihop och jobbat!" Medans den andra delen säger "Du gjorde helt rätt som faktiskt lyssnar på kroppen nu!!". 😕


Men nej... Jag måste tillåta mig att ignorera den dåliga känslan å tänka "Jag gör det ju för Min skull! För VÅRAN skull!❤️


Ingen tackar mig för att jag kör på, pressar, stressar å låter allt gå åt skogen - för att istället behöva göra om denna karusell om och om igen..! 


Nej nu tar jag det här idag!!  Nu ska det bli bra & jag behöver detta. 🙏 


Jag är fanimej bra ändå som kämpar å står ut... Jag kämpar som fan!!! 

Å älskling är grym så in i nordens, för att han orkar med allt han med. 🙏❤️


Nu har jag precis tänt ljus här hemma, sippar på ett stort glas med kaffe (varför är kaffe lyxigare och godare i glas!??) & jag ska snart kika om jag hittar på en bra film eller så. 


Idag är jag bara hemma... Vilar... Återhämtar... 

å jag duger precis som jag är. 

(null)


Kommentera

Publiceras ej