Hej Torsdag! 😃


Här ligger jag, nyss nedbäddad - på spikmattan. 🙂


Ikväll har jag svårt att behålla modet. 🤔


Jag Har väldigt mycket vätska i kroppen, är alldeles svullen om magen och har lite jobbigt att andas... Känns liksom tungt i luftvägarna... 😕


Är fortfarande innerligt tacksam för att IVF finns...🙏


MEN vissa dagar tar alla hormoner så sjukt mycket energi av mig... 😴


Mår knepigt, känner mig utsatt i alla situationer hos läkare med alla gynundersökningar osv... Känner mig utsatt, blottad, ensam och väldigt liten som människa vid varje sådant besök nu mer... 😔

I Falun är det hemskt!! Där är det ständigt nya stafettläkare och jag får gång på gång berätta vad jag gör där, trots att de säger att de läst Min journal... 😕


Här om dagen sa läkaren "jag har läst på om dig... Du var ju här senast för några månader sedan & var väldigt dålig". 


Mitt svar var "öhm senast jag var här var typ 2 veckor sedan och då var jag Inte dålig!?" 😳


Hon började harkla sig och sa lite spydigt "ja så kanske det va!!" 


Sen sa hon "vad vill du att vi ska kolla här idag??" 


Då blev jag irriterad å sa "Men hade inte du läst på och vet vad jag gör här!?" 


Här tappade jag förtroendet för människan i fråga & när hon fortsatte göra succé genom att hissa upp mig högre än hon nådde, stod på tå för att se skärmen på ultraljudsapparaten - samtidigt som hon hängde över mitt ena ben & gång på gång sa "jag hittar ingen äggstock på höger sida" - då var jag både irriterad å kände mig uppgiven å ledsen där...😳

Jag kände mig fullständigt utblottad, höll på att börja gråta å ville bara därifrån! 😳 Just för att man är så utsatt där å då!!😕


Jag bet mig i tungan från att säga åt henne att den där äggstocken minsann var DÄR för 2 veckor sedan när hennes kollega kollade & att den knappast kan ha smitit eller gått upp i rök 🤔🤦🏼‍♀️


Ah, Uppsala är iallafall guldvärda & jag börjar känna nån form av trygghet där, precis som jag gjorde på IVFen i Falun. VIKTIGT!!! Oerhört viktigt!!🙏 


Bemötande & att inge lugn mot en patient är fanimej A & O! Att vara påläst om patienten och få den att känna att man LYSSNAR är också oerhört viktigt!! 

Mer än vissa kan förstå! 😕


Jag som själv jobbar på sjukhus tänker på hur viktigt det är..! 



Nää detta blev ett lite deppigt inlägg... Men det är bara en sån dag... En liten sudd av baksidan på allt i denna hormonkarusell... 


Egentligen är jag nog bara fruktansvärt jävla trött å slut! Lediga dagarna denna veckan gick åt till Falun å Uppsala... Nu jobbar jag torsdag - söndag, ledig måndag å läkarbesök då igen... helt ledig är jag nästa helg!!! 😳 Känns oerhört långt dit! 😕 Men jag tänker bita ihop å överträffa mig själv! 💪 Jag vill tillåta mig själv att bara få säga "jag är trött! Så jävla färdig!!" Men jag gör inte det än... 😕 Skäms nästan över det istället... 


Nu ska jag sova på saken... Imorgon är en ny dag & nya tag!! 


Tjipp å hej!

Kommentera

Publiceras ej