Hej Torsdag!🌸


Det är skönt att jobba och träffa mina vänner igen och skönt att slippa sitta typ ensam hela dagarna när älskling jobbar 😃


Blir dock många steg på en dag, som ni ser 😃

(null)



Kvällarna innebär svullnad å värk men vad gör väl det 🙂 desto mer vila 😃


Här om dagen var jag fundersam, hade en rastlöshet och stress i kroppen liksom... ☹️ Var på krigsstigen, hade nästan lite ångest i bröstet å grät... 


Vet varför också... Efter 1 års uppehåll med hormoner börjar det nämligen bli dags för sånt igen här framöver 🙂


Å varje gång, dagarna innan hormonstart tappar jag liksom greppet å blir orolig och stressad på nåt vis... 😕 DÄR har vi det där exemplariska exemplet på att jag målar fan på väggen... Jag blir livrädd för att något ska gå fel (men mer & mer "nä nu jävlar!!!!" Så det går åt rätt håll ändå).


Då är jag bara hellre i full gång med dessa underbara helveteshormoner 🤪


För jag upplever konstigt nog att tiden innan det är dags så har jag ingen kontroll över situationen. 🤔  

Fast jag vet startdag och allt så blir det bara knepigt och jag vill liksom ha dagen  NU på en gång... För på något sätt blir det så att varje tablett med hormon blir nån slags trygghet. 🙄

Jag återfår kontrollen över min egen kropp... 

Det blir något "att ta på". 🤔


Älskling sa åt mig att jag blir precis som på byggen när byggarbetare får "gjutarfrossa". 😂


Först blev jag irriterad å bara "vad menar du med det!!??" 😒😤


Sen googlade jag på det å läste å insåg att det ÄR precis så jag får!! 😬🤥🤫


Inom byggbranchen beskrivs det så här:  "Gjutarfrossa är ett känt faktum på byggen runt hela världen. Det är en känsla av osäkerhet och stress som infinner sig när det är dags att hälla betong i formar man gjort.


Håller formen???? Ibland har man spenderat lång tid för att bygga mer eller mindre komplicerade formar, lagt svett och möda på armering för att stärka det gjutna. Då får banne mig inte formen paja!" 


EXAKT så där är det!!! 😬


Fast i min värld är "formen" kroppen, "betongen" hormoner och själva "gjutningen" äggen då!! 🙂😋


Jag blir nog lika imponerad varje gång jag tänker till, på att en annan människa känner mig så jäkla bra... ❤️

Många gången även bättre än jag känner mig själv! 🤔 Men för det älskar jag honom ännu mer! För han vet hur jag fungerar! 😘❤️


Något jag dock väldigt lätt glömmer är att vi är just två i det... Att vi gör det tillsammans... 😕


Bara för att Jag råkar vara den som får knapra i mig dessa hormoner, spruta i andra sorter in under huden osv så glömmer jag att Min Man är den som står där utanför också... 😕

Han har ingenting att "ta på", förutom att han ser å märker på mig, mitt humör å Min kropp, att det faktiskt händer saker... 

Det glöms kanske lätt bort av alla kvinnor -att även männen är med- i dessa situationer?? 🤔


Ja ja... Ser fram emot att dra igång det där sen framöver igen men tills dess ska jag bara ta det lugnt och fokusera. 😃🙏


Kommer inte säga när det drar igång och heller inte så mycket under tiden sen heller... Det är faktiskt för känsligt och skört för det. 

Så det får vara vår egna sak 😃


MEN den gången är det fanimej våran tur!!!


Behandling nummer 9, då jävlar vinner högsta vinsten på livets lotteri 😃🙏✨


Nu ska jag göra fläskfilépasta, har tänt ljus på hela nedervåningen å ser fram emot så mycket gos i soffan ikväll 😃


Jag älskar fanimej ihjäl mig i Min Man! Så innerligt å djupt! 😍❤️


Nu ser jag inte bakåt på alla jobbiga försök å det som varit... Nu håller jag huvudet högt och blickar framåt mot vårt mål😃💪 


(null)


Kommentera

Publiceras ej