Hej Onsdag!! 😃🎀


Värsta dagen hittills med värk, svullnad å trötthet!!! 😳 Nu förstår jag vad alla menar när de säger att dag 3-5 efter en bröstförstoring är galet jobbiga å att man känner sig utslagen!!😕


Kom knappt upp ur sängen imorse å när jag väl gjorde det tjippade jag efter andan för de gjorde så ont att sitta... 😕


Jag är svullen upp till nyckelbenen och ned över magen... Ser lite ballong-aktig ut å längtar tills det lägger sig!! 😕 Vänster bröst är mest svullet, varmt å det spänner där stygnen är... Å idag HÖR man när det knastrar under huden, om jag gör lite för snabba rörelser!! 😳😳 läskigt!

Har iallafall koll så jag inte blir röd eller får feber... inga inflammationstecken iallafall 😃   Är jobbskadad😂😂



Har iallafall fått ta min första dusch idag 😃 Det var jobbigt å skitläskigt att duscha å ta av sig stöd-bh-n (som nu ska vara på dygnet runt i 4 veckor). 


Men att få stå där i spegeln, naken å se mina nya fina bröst... alltså känslan!! 🙏  

Där är dom!! MINA nya fina bröst!!! Dom ÄR verkligen där!! 😍 å återigen: Jag känner igen mig själv!!!🙏 Det betyder galet mycket för mitt självförtroende å jag känner mig redan fin (trots svullnad på hela överkroppen typ) 😃


Vaknade till så fort jag ändrade lite på kroppen inatt å var då tvungen att kolla så dom veeeerkligen var där 😂😝 drömde nämligen att de var borta😳😝


Fick hjälp av bästa Fie att tvätta håret idag också... det hade jag aldrig klarat själv!!! 😝

Men vilken livskvalitet det är att få duscha å bli ren!!! Känner mig så mycket fräschare 😃   å det piggar då upp också😃😃👏


Är förövrigt lite små-sportigt att kliva i å ur ett badkar utan att använda armarna någonting.. Tur jag har lite benmuskler iallafall 😅





Just nu ligger jag nedbäddad på soffan & tittar på film 😃


Har nyss varit till affären med Fie och handlat lite frukt å mjölk 😃 Jag pekade, Fie var snäll å bar. Är så tacksam för all praktisk hjälp Jag/Vi fått av henne å Fredde🙏💕  


Jag är helt slut efter den där lilla vändan med dusch å sen handling så det var skönt att få lägga sig 😃


Har dålig aptit, mår lite små-illa å nöjde mig med lite frögröt med vaniljkvarg, färska hallon å färska jordgubbar till lunch 🙂 Huvudsaken är ATT jag äter å att det är bra grejer!😃



Jag saknar Min Make & Våran unge! ❤️ Vill ha hem dom från dagis å jobb nu & bara gosa massor på dom båda!! 😃


Jag är så där extra tacksam över min fina lilla familj! 😍 Min alldeles egna familj!!🙏❤️ 


Är liksom så tacksam att dom båda kämpar på här hemma och gav mig möjligheten att få göra denna operation!! 😃  

Jag får ju inte lyfta något alls nu så jag får bara typ borsta tänder, sätta på jacka, borsta hår å ge mediciner å mat till Lillan... Lättare grejer 😃 Å det är som att hon verkligen förstår!! 😃 Hon hjälpte mig imorse med att sträcka fram händer å fötter när vantar å skor skulle på... Så har hon inte riktigt gjort förut.😃 Duktiga lilla älskling 😃❤️ 


 För det är ju trots allt så att om jag gör något för mig själv, som påverkar mig till att må bättre så blir jag en gladare å lyckligare Bonusmamma & Fru 😃❤️


Vi har så klart också svackor då vi får kämpa lite mer för att allt ska hålla ihop... Ibland har vi också kvällar där man nästan vill sälja Lillan på blocket eller känner sig som en galet dålig förälder eller Fru. 

Men man är ju inte mer än människa!! 😃 Alla familjer har ju så ibland 😃😃


För en gång skull kan jag, med handen på hjärtat, säga att jag aldrig vill ge upp så lätt nu mer!! 😃

Förut har jag alltid varit en sådan som har en "Plan-B" eller smiter så fort det blir lite drygt... 


Nu tänker jag alltid "Vi klarar ALLT tillsammans!! Å blir starkare av att få kämpa lite!" 😃❤️


Snart har vi årsdag, Jag & Min älskade Make ❤️ Å jag vill fortsätta fira årsdag efter årsdag med just honom!!! 😍🙏❤️


Allt känns verkligen så där 110% bra mellan oss på alla sätt å känslan är enormt härlig 😍😘❤️  


Att han dessutom förstod mig i mina argument kring operation, stöttar mig, gör allt praktiskt nu för att allt ska bli bra & bara förstår mig betyder mer än någon kan ana... 😃❤️


DET anser jag är äkta kärlek det!!❤️


Å som jag älskar denna människa! Min människa!! MIN Man!! MIN Andreas 🙏❤️


(null)



Kommentera

Publiceras ej