Hej Tisdag!!🎀 


Nu är jag opererad å har mina "nya" fina bröst 😍👏🙏  


Jag skrevs in 12,30 igår, fick mitt rum för natten och sen fick jag byta om till en vit fluffig morgonrock och tofflor 😃 Lite spakänsla minsann!!! 

Kliniken var så fin på alla sätt å den känns lyxig!! 😃👏  


(null)


(null)



Exakt det jag vill ha när jag faktiskt kontantar något så pass dyrt- för att unna mig själv å för att jag vill känna igen mig själv igen & må bättre 😃🎀


Fick fylla i lite papper samt en "mapp" som skulle med in på operationen för att narkosen skulle föra pappers-journal 😃

(null)



Klockan 15 kom kirurgen och hämtade mig, sedan började han mäta och rita på hela bröstkorgen... 


Från nyckelbenen å ned till magen typ 😃 mätte medellinjen, avstånd på bröstvårtor å allt möjligt, för att resultatet ska bli symmetriskt och lika 😃🙏

Sen sa han "Här! Kommer jag lägga snitten på 2,3cm under brösten" å visade 😃


Sen var det dags att gå å kissa och sen kom narkossköterskan och gick igenom min hälsodeklaration och vi konstaterade vad jag var allergisk mot & vad de skulle ersätta diverse läkemedel och infusioner med 😃


Sen var det dags att köra!! 😃


På operationsbordet fick jag ett mysigt typ hotelltäcke, en fluffig hotellkudde under knäna och en fleecepläd med värmeslingor i, på mig 😃


Narkossköterskan och narkosläkaren pratade på med mig & det visade sig att narkosläkaren hade en sommarstuga här i vår lilla by, vid Barken. 😃😋 Världen är inte så stor minsann!! 


Sen var det dags att sövas och narkossköterskan sa "Nu sprutar jag in sövningsmedel direkt in i ditt blod och ärligt talat så kommer du känna det som att du har världens brakfylla innan du somnar!!" 😂 Det sista jag kommer ihåg var att jag sa "åh jävlar!!!" 

"Ja exakt så!!!!😂

Svarade hon å sen sa hon "Nu ska vi ge dig fina tuttar!!! God natt!!!" 😃


Vaknade på uppvaket, groggy å grät en liten skvätt och fick fram "ååååh jag har tuttar igen!!!" :’)✨


Då sa sköterskan "ja det har du! Ska vi lyfta på täcket å tjuvkika att dom faktiskt ÄR där!?" 😃


"Åh absolut!!! 😃" sa jag och tittade ned på stora, fina å fylliga bröst i min stöd-bh!! 😃😃🎀



(null)


Blev sen skjutsad till mitt rum, fick världens godaste macka (fantastiskt gott efter att ha fastat från 5 på morgonen!!!) 


Å senare blev det kvällsmat... 

De hade glömt den lilla detaljen att jag är laktosintolerant och heller inte äter kolhydrater 😕 Så kvällens ravioli fick jag avböja och sköterskan fixade lite köttbullar & en sallad istället😃 Service trots allt! 😃🎀


Natt-Sköterskan tjatade på att jag måste äta ordentligt, för att Min kirurg hade skrivit att jag har problem med ätstörningar... 😕 Nej jag kan inte dölja sånt där heller... 


Kändes som att hon inte gjorde så mycket annat än att försöka mata mig 😂😝  


Förklarade tillslut att jag INTE får i mig hur mycket som helst pågrund av min magsäcksoperation! 🙂


Att jag har problem i perioder med maten men att jag absolut inte gör det med flit där å då på kliniken😃


Hennes svar var typ "Bra! Jag har stenkoll på dig! Du måste äta för att kroppen ska orka läka!!" 🙂


Klockan 22,30 fick jag en större dos med morfin i blodet, för att kliniken är noga med att man ska vara smärtlindrad och sova ordentligt för att även här hjälpa kroppen läka 😃


Vaknade vid 03 inatt å hade galet ont... 😳😕Petade i mig natt-medicinen som jag fått att ta om jag vaknade å låg sen lite i typ dvala till 06,30. 🙂


Runt 7,30 fick jag frukost. Smörgås å kaffe & nu var nattsköterskan igång igen 😂  


Hon gav mig två stora smörgåsar å tjatade vidare om att jag måste äta... 😋 Gav upp att försöka förklara att jag inte får i mig ens EN hel macka, tog emot båda och la ihop allt pålägg på en macka istället 😃


8,30 fick jag "checka ut" från mitt rum och vänta i väntrummet på Min kirurg... Han kom glidandes ungefär 2-2,5 timme senare!!! 😕 Då hade han försovit sig imorse och han skämdes 😋

Han bad om ursäkt & vi hade ett snabbt litet möte bara... Återbesök och stygnborttagning den 24e 😃



Har svullnat mer å mer sen igår och under huden är det massor av luft... 🙂

Knastrar och låter lite som bubbelplast i hela bröstkorgen, domnar i brösten och är såååå svullen. 😋

Är stel som en pinne, har lite värk och svårt att röra mig... 😋


Är lite knivigt att ta djupa andetag och då implantaten sitter under bröstmuskeln stramar det en del 😃



Är nu sjukskriven i en månad,då jag har ett så tungt arbete och för att jag har en sån försvagad bröstmuskel efter min stora viktnedgång... 😕


 Så jag får vara extra försiktig så det inte blir någon ruptur (då flyttar sig implantaten å hamnar fel) eller att muskeln ger vika... 😕


MEN jag är så lycklig över det här!!! 

Å jag kommer landa på en kupa på DD/E som jag hade förr när jag var stor 🙂


Hurra!!!!🎀

Jag gjorde det!!! 🙏✨ 


För MIN skull!! 👸💕 


Det var jag värd!!! 🙏💕




Kommentera

Publiceras ej