Hej Torsdag!!🎀


Idag petade jag igång dagen samtidigt som älskling... 😃


Hade mer ont igår & lika idag... å det kändes verkligen imorse!! 😕  

Men blir väl så nu till och från i början 🙃


Igår, onsdag, åkte jag upp på jobbet en sväng för att skriva ut lite papper och för att säga hej till mina kollegor å så postade jag lite paket på stan... 🙂


Hade även ett besök inbokat  på vårdcentralen för att träffa doktorn... Doktorn var sååå bra och lyssnade verkligen angående det lilla problemet jag sökte för... 😃 


När vi satt å pratade frågade han lite hur jag mådde å så... 


Sa då att jag är konstant jäkligt trött, känner mig stundtals lite nere - har förvärrad pms och då är jag superdeppig utan en egentlig anledning... 😕 Berättade att jag har sjuka myrkrypnigar i benen på nätterna, ofta ont i huvudet å ibland funderar jag på om jag har Sveriges sämsta kondition eller om astman krånglar - för jag har lite tungt att andas... Han såg lite fundersam ut och kollade sen mina senast tagna blodvärden... Vips sa han "Men du!! Med dessa dåliga blodvärden kan jag säga att du har järnbristanemi!!

Det förklarar allt det du precis sagt! Har INGEN ringt dig angående dessa värden och sagt att man ska göra något åt det?? Tittar jag tillbaka de senaste 3 åren ser det precis lika ut..!" 

Inte konstigt om jag känner mig mer å mer trött för typ varje år som går å i perioder har noll energi i kroppen!  Blir snabbt helt slut på jobbet & får liksom aldrig tillbaka energin sen under dagen... När den tagit slut så där över dagen är den verkligen slut sen  😳 😕


Nu tog vi en "blodstatus" där man kollar alla sorters blodvärden, sen ringer han mig nästa torsdag angående svaren samt om jag ska få blod eller järninfusion. 


Tänk vad skönt att få bli pigg å känna mig stabil igen 😃👏



Efter det där besöket åkte jag till Kupolen en sväng... köpte inget förutom lite lunch å en kaffe 😃


Idag ska jag träffa mamma å börja packa lite kläder... 


För imorgon drar vi till SÄLEN!!! 😃👏🎀 


Kommer få avstå en del som andra gör när vi är där (typ bada bastu, duscha för länge å för varmt, flyga helikopter över fjället, dansa å festa) 😂😝


Blir att sippa rose’, umgås å komma ihåg att ta det lite lugnare å peta in nån vila emellanåt 😃 Jag är ju så klumpig å tanken av att typ halka å slå något ur sitt läge vore en mardröm!!! Har ju trots allt inte ens tagit mina stygn än & implantaten har ju faktiskt inte fixerat sig än😃


Ha en fin dag, gott folk! 😃🎀

Kommentera

Publiceras ej