Hej igen gott folk!! 😃


I lördags hade vi fixat möhippa för en av mina närmaste vänner 😃  

Hon gifter sig nästa vecka & var helt bombsäker på att hon minsann inte skulle hinna få någon möhippa innan dess! 😂 Trodde hon ja!! 


(null)


(null)



Dagen drog igång klockan 8.15. Då blev jag å min ena svägerska hämtade av den blivande brudens syster, mamma & pappa. De hade lånat en kompis limousin så den åkte vi i... 

(Pappan var dagens chaufför) 

(null)



Plockade upp massa tjejer längs vägen och åkte sen hem till den blivande bruden för att kidnappa henne... 😃


Det roliga var att när vi alla satt i limmon, påväg hem till henne, skickade hon en snap till sin syster där hon tagit en bild på sin sambo och skrev typ att han verkade nervös, kollade i fönstret och sa att han var orolig för att han skulle få en svensexa den dagen... 😂 egentligen var det oss han spanade efter och sa så för att förvirra henne... 😝


När vi kom fram stannade vi utanför, drog igång en siren och ropade på henne... Hon gick ut i hallen och när hon såg oss började hon skratta "sa men neeeej!" Och backade in igen 😂 

Lite stylad med tiara och vingar blev hon... sen fick hon ett glas bubbel och vi hoppade in i bilen för att åka iväg... 

(null)

(null)



Vi styrde mot Smedjebacken igen, stannade vid hennes morbror och hon fick syn på hans sportiga motorcykel... hon halvskriker "Jag tänker INTE åka motorcykel med Kimmo!!!!" Tsss! Trodde hon ja 😂 

Hon försökte blåhålla i sina vingar när vi skulle ta av dom för att hon skulle få byta om till skinnställ... 😂

(null)

(null)



Sen när hon var påklädd säger hon "Jag vill INTE åka över Ulvshyttan!!" 😂 "näää då!!" Svarade vi som visste att det var precis det hon skulle

(Detta är en väldigt kurvig väg till Borlänge). 

(null)


Vi andra hoppade in i limmon igen & drack bubbel längs vägen... 


Stannade sen vid en hinderbana i Borlänge, där vi mötte upp den blivande bruden 😃  

Tankade i henne lite drickbart och så fick hon byta om till träningskläder 😃 De andra sprang denna hinderbana (som nyss har varit med i tävlingen Toughrace, så den är inte enkel!) 


Jag som är relativt nyopererad fick sitta och titta på... 🙂  


Efter alla hinderbanat klart dukades det upp snittar, som brudens mamma fixat 😃 så gott!! 


Vi åkte sen vidare igen... lyssnade på bra nostalgisk musik och drack mer bubbel. Herregud! Har inte börjat dricka alkohol 8,30 på morgonen sen jag tog studenten typ 😂🤦🏼‍♀️

(null)

(null)




Vi åkte till ICE i Borlänge. 

Där blev det sumobrottning och nå stora uppblåsbara bollar som tjejerna fick trä in sig i och sen spela fotboll typ 😂   Återigen: jag som är relativt nyopererad fick titta på och ta foton. 


(null)


(null)


(null)


(null)


(null)


ICE avslutades med bubbelpool och jag å min svägerska åkte hem då de andra bubblade... 


Behövde få vila mitt onda knä där kände jag... 


Kom hem och duschade & gjorde mig iordning. Fick hem våra bästa vänner på lite lördags-middag 😃💕 


Sen gick vi över till ena grannen som hade dukat långbord ute på sin altan. 😃


Han tände en brasa i sin eldkorg och massa tända ljus på hela sin altan. 

Mysigt att sitta där i mörket med ljus å filtar! 😃 Vi språkade och drack gott... 

Jag och min svägerska åkte sen till krogen för att möta upp möhippegänget 😃 Det hade dock droppat av en del folk då några hade blivit lite överförfriskade och behövde hem och sova istället😂😂


Jag och min svägerska Åkte sen hem i tid och resten av gänget fortsatte med efterfest och landade hemma 04,30 på morgonen. 😃 . Blev väldigt lyckat minsann!! 


Jag vaknade igår och var jävligt sliten och bakis! 

Kände mig lite som vår katt här 😂😂


(null)



Men kul var det! 😃 nästa gång nån av mina vänner ska gifta sig och ha möhippa tänker jag inte vara nyopererad, så jag får vara med på allt å 😂😃🌸


Kommentera

Publiceras ej