Hej Hopp!! ⛄️


Just nu kretsar mycket i mitt huvud kring det här med mat och bra val... 


Då jag är gastric by pass- opererad och dumpar på pasta, ris & potatis samt får dumpningar och sedan på tok för lågt blodsocker (så pass att jag blir kallsvettig, darrar i kroppen och håller på att svimma) av socker så väljer jag bort allt det där... 


Men ibland känns det som att jag äter precis samma tillbehör till min mat, var enda dag... 😕


Ibland blir jag inspirationslös och där är jag nu... 


När vi hade magsjuka här för några veckor sedan gav jag sen fasen i kaffe och åt bara knäckebröd, knappt en gnutta mjukt bröd... Nu dricker jag kaffe, äter mjuk macka en gång om dagen till mellis och försöker dricka mycket vatten... MEN min mage säger ifrån och svullnar upp, blir stenhård och att gå på toa blir ett helt projekt (ursäkta detaljerna). 


Så idag ska jag göra eget fröknäcke här hemma 😃👌


Nu har jag googlat som sjutton på olika tips för att få i mig så mycket protein som möjligt (det är de min kropp behöver) och välja sånt som är mer vänligt för min ömtåliga mage... Det är en hel vetskap det här & dietisten jag tidigare träffat har inte sån där superbra koll kan jag tycka 😕


Jag är dessutom laktosintolerant, så det försvårar den annars ganska lätta kvarg-djungeln som finns... 


Har provat många olika proteinpulver men alla är ju sötade med antingen sötningsmedel eller stevia - så pass att jag inte får i mig det & bara blir äcklad och illamående... 😝


Skulle behöva ta en diskussion med någon kostrådgivare eller nåt tror jag... För att få lite mer tips och trix, så min lilla kropp får i sig så mycket bra ämnen som möjligt 😃 Har mailat ett par idag för att se om man kan få tips å trix och vad det i så fall kostar 😃


Följer många som håller på med diverse nyårsutmaningar just nu... kostschema och träningsschema för att gå ned i vikt, bygga om kroppen osv... Men för det första HINNER jag inte träna flera gånger i veckan på ett gym, jag har inte lust att prioritera bort så mycket tid från familjen heller...  😃

Å så äter dessa människor så sjukt mycket (& stora portioner) under en dag... Det skulle ju aldrig någonsin gå för min del!!😳 Dessutom blir jag lite så att jag kanske tror att många kan gå all in i början, sen tappa fokus längs vägen och så är mycket i onödan och man kommer i gamla banor igen...🙂


Nä jag måste nog tänka om kring min kost och hitta mer som passar mig å innehåller mycket protein, är vänligt mot kropp å magen och som ger mig energi å boostar immunsystemet. 💪


Baljväxter är ju bra skit 😃

Typ bönor, nötter, ärtor, linser å likande... Jag tycker ju om sådant 😃👌


Nu ska jag ta en snöig promenad med hunden sen hem å pyssla med knäcket 😃


(null)

(null)

Kommentera

Publiceras ej