Hej söndag!! 😃


Jag hann faktiskt inte skriva igår kväll... sorry!! 😕


Lördagen innehöll shopping på Kupolen, restaurang-lunch, kaffelatte på Waynes & sen drog vi till med en taco-kväll... Vi å bästisarna körde en hel lördag ihop 😃👌✨💕


Det jag tänkte jag skulle avslöja är att jag i fredags fick ett samtal om att vårt så innerligt viktiga möte, som vi var på innan vi skulle till Sälen, hade gått sååååå BRA!!! 😃 ✨💕


Ringde en kvinna då och berättade att hon och hennes team (kurator, sköterskor, läkare) hade kommit fram till att de inte ser några hinder, utan bara möjligheter, trots vår svåra resa med min knepiga PCOS, cystor och alla komplikationer som blivit... 🙂


Vårt viktiga möte var nämligen ett möte där det gjordes en utredning angående fortsättning av vår IVF... Detta som sagt pågrund av allt som varit med komplikationer under denna resa... 😕


 Man kollade hur vi mår, om vi orkar & hur vår relation är... 🙂


Vi blev intervjuade angående vår familjesituation, våra arbeten, vår ekonomi, förutsättningar för ett barn osv.   🙂


Hon vi träffade berättade  även att det nu är 7 (!!!!!) år sedan jag var dit första gången för att jag märkte att något krånglade med kroppen... 😕 

Redan då sa dom att jag skulle få svårt att kunna få barn och kanske inte kunna det naturligt... 😕

Så i 7 år har jag vetat detta... 😳 Inte konstigt att jag emellanåt bara ledsnar å känner att all väntan en hel jävla evighet... 🙁😔


MEN en dag, snart, kommer vi stå där och känna att det var så värt all väntan!! 😃❤️

Jag känner det!! Jag VET det🙏❤️



Vi blev på det där mötet enkelt förklarat bedömda på om vi har de förutsättningar som krävs för att ge ett barn en trygg uppväxt och framtid & om vi är "värda att satsa på" trots att det är så svårt 🙂

Bra ändå! För då slänger landstinget inte massa pengar å energi på någon stolle som inte är kapabel till att ta hand om ett barn 😃  

Finns alldeles för många sånna människor, som kan få barn naturligt 😕😕


Känns iallafall helt konstigt å jävligt nervöst när man sitter där i en sån situation att man får träffa en människa så där som rent ut sagt bedömer om jag är lämplig att bli mamma eller ej... 

å om min kropp pallar eller ej...😳 


Kändes liksom som att MITT öde skulle avgöras av henne & hennes kollegor... 😳


Självklart var jag såååå nervös trots att Vi själva inte ser några hinder - men detta gick ju galant!! 😃 🙏💕


Jag är ju tyvärr en sådan som alltid tänker "Men tänk OM det inte går vägen!!?? Vad gör vi då!!??" 😳  

Var framförallt orolig för att de skulle säga att kroppen inte orkar med... Men nej då! 😃👌

Nu gick det ju sååå bra!! 😃🙏


Lite nya blodprover ska tas i veckan & sen kan vi snart dra igång den här cirkusen igen... 😃💪 Kroppen har återhämtat sig fint efter överstimulering, vätska i buken, operation och tokstora äggstockar...😕


Nu är vi liksom redo igen... 😃

Å jag är såååå tacksam!!🙏

Å så redo! 😃 

Både Mentalt å fysiskt 😃


Behöver jag säga att jag började gråta av lycka, när detta samtal kom!?  😃🙏


Vet att många av våra nära å kära läser min blogg å undanbeder vänligt men bestämt typ sms med frågor å så angående det här 😃 För jag kommer inte svara på något om det😃 


Valde bara att dela med mig av de glada nyheterna 😃😃 

och uppdatera enkelt, då så många funderar å frågar mig hur det går å om vi lagt allt på is... 


De som umgås med oss ser ju tydligt på Min kropp & märker på mitt humör när vi är mitt i en behandling 😂 Men nu har jag ju varit utan svullen mage och mer stabil än på länge i humöret, så klart ni börjar undra😝 


Nu ska vi fixa fruktsallad & invänta fikabesök 😃


Å jag älskar ihjäl mig i denna fantastiska människa!!!

 MIN Människa!❤️ 

(null)


2 kommentarer

Sandra LH

28 Jan 2018 16:35

Känner lyckan ända hit! Du är redan en fantastisk förälder, till din fina bonusdotter men det är ingen tvekan om att det är er tur nu 😍♡

Sandra LH

28 Jan 2018 16:36

Känner lyckan ända hit! Du är redan en fantastisk förälder, till din fina bonusdotter men det är ingen tvekan om att det är er tur nu 😍♡

Kommentera

Publiceras ej