Hej Folket! 😃🌸


Här sitter jag och älskling på altanen... Skugga är det och lätt sommarbris 😃 skönt efter en dag med 35 grader å stekande sol😃😃 (null)




Igår hade vi besök av ena svägerskan och barnen 😃 packade med oss fika & åkte ut i båten & fikade vid Gladtjärn... 


Var mysigt att få lite tid med dom så där!😃🙏💕 Träffas allt för sällan, då dom bor i Norrköping å vi här 😕 tycker dom kan flytta upp hit istället 😃👏💕


I övrigt pysslade vi lite hemma och plaskade i sjön... 


(null)

(null)

(null)



Är trött å slö som bara den under dagarna å misstänker att det är en kombination av värmen och att kroppen återhämtar sig för fullt nu 😃  


Är dessutom rätt dålig på att dricka vatten 😕 dricker - men får i mig för lite ändå... dubbel dos vätskeersättning morgon å kväll nu 😃👌 gör lika till älskling å Lillis vattnas med ersättning i pegen 😃❤️


Mini sover också en hel del på dagarna & värmen tar även på henne...  

Så det är verkligen tur att vi har hennes peg å vätskeersättning 😃👌

(null)



Idag sov vi till 7,30 å jag fick vara ledig från jobbet 😃👌


Åt en god gröt-frukost med färska bär och grejer å sen åkte vi till stan för att snabbhandla lite paket åt lillans kusin William som fyllt år. 😃Lämnade det till honom och sen köpte vi lunch och tog med oss hem...😃


Tog en tur med båten och byggde en egen liten koja till Nellan, så hon sov i skugga när vi lapade sol... 😃  


(null)


(null)


Jag har badat flera gånger idag!!!😃👏 Jag som är en riktig badkruka annars 😃😋


Vi åkte sen ner till hamnen och åt lite glass😃 Nell drack vatten ur vanlig vattenflaska å vi blir galet stolta över hennes framsteg 😃👏❤️ (null)



Å så har vi varit på ett litet hemligt uppdrag idag 😃🙊 Delar med mig av det sen när vi vet mer om det... 😃😃 Spännande minsann!! 😃😃 


Jag å Lillis har badat flera gånger idag & hon älskar det!! Hoppas hon inte blir sjuk nu bara!! 😳 Håller tummarna för att hennes infektionskänslighet även börjat avta så där å att vi inte behöver åla runt i en liten barnpool på gården mer... 

Vi bor ju faktiskt vid en stor sjö 😃😃 (null)



(null)


Ja ja... Jag njuter av dagarna & börjar känna mig allt mer lugn i själen av ledigheten!! 😃


Jag har tänkt mycket, reflekterat å kommit fram till viktigheter... ibland kanske det är bra att stanna upp, pausa och fundera på beteende och annat... 🙂☝️ 

Jag tycker nog att jag kommit fram till en hel del bra saker! 😃💪

(null)



Nu ska jag snart ta en dusch sen bädda ned mig i soffan med älskling å bara glo lite på tv... ibland är faktiskt det lagligt det med!! 😃👌


Hoppas ni haft en fin dag! 🌸Det har vi!! 😃👏❤️


Kommentera

Publiceras ej