Hej söndag!! 😃


Herregud vilka röriga dagar det varit :/ 


I fredags var jag hemma med hängighet å hela baletten, ni vet... Ringde iallafall å bokade konsultationstid på kliniken Proforma, i Stockholm 😃 så dit ska jag på skärtorsdagen för att se om de kan hjälpa mig fixa mina bröst som jag vill ha dom 😃



På eftermiddagen fick jag plötsligt kalas ont i magen å började blöda... Small liksom till i magen å tänkte att det säkert var en cysta som gick sönder... Tog en varm dusch, 2 alvedon å 1 Ipren å tänkte att det ger sig... Skulle äta med Fie & Fredde som vanligt på fredagar å blev att känna mig allt mer konstig å dålig... Mer ont i magen, illamående å värken strålade bak i ryggen å ned i benen... 

Smärtorna blev mer akuta å jag fick ärligt talat oerhört jävla ont i magen... 😕 Låg i fosterställning å grät som en dåre, Fie ringde ambulans å jag fick åka med den till Falun. 

Morfin i ambulansen å morfin på akuten... Många långa timmar å många undersökningar senare blev jag inlagd för observation. 

Kalas hög på morfin å fick bara mer mot smärtorna... 


Fanns inga lediga platser på varken kvinnokliniken eller kirurgen, så jag fick bli inlagd på ortopeden...😕

Blev inlagd runt 3,15 på natten. Helt slut!!! 


Låg i nån slags dvala fram till  6 på morgonen... Då vaknade jag till av att dom tog kontroller på mig å sen vaknade grann-tanten på samma rum... 


Ett "Är du vaken!!??" Hördes från andra sidan skynket... såg sen någon som speglade sig i tvn å vinkade i den! 😂 kunde ju inte ljuga då så jag svarade ja... 


"Åh vad trevligt!! Då kan vi lära känna varandra!!! Sa hon" 


Detta var en tant som språkade nå så kopiöst å jag var morfinad å mådde så illa så jag ville kräkas... 😕

Förstod knappt vad hon sa förutom att jag tillslut förstod att jag hade träffat henne tidigare genom jobbet... 


Så här fortsatte sen hela lördagen... Morfin, sov, låg i nån dvala... klockan 15 fick jag nog å började sura ihop över att INGEN doktor ens hade brytt sig i att berätta vad som var tanken med mig... 

Sköterska efter sköterska kom å sa "ja det är ju du som väntar på operation å är här för smärtlindring!!" 


"Öhm Va!?" Sa jag?? 

Hade ingen aning om vad fasen de språkade om... 


15,30 ungefär behagade doktorn dyka upp... 


Han klämde på magen, konstaterade att jag hade ont å sa sen att det iallafall inte var blindtarmen... han ställde diangoserna "cysta som spruckit" och "Körtelbuk". 

Deb spruckna cystan är orsaken till "smällen i magen" å blödningen... Svullna körtlar hörde ihop med den starka smärtan, ömheten när de klämde samt att de blivit pågrund av influensan jag hade... Sen sa han "vi har platsbrist å jag har som mål att få hem dig redan ikväll, senast imorgon..." 


Kände mig inte alls till besvär 😕😔😔 Jag ledsnade, ringde älsklig å sa att han skulle hämta mig, för jag kände mig verkligen bara till besvär å i vägen... å när jag meddelat doktorn sa han "ja vad bra! Du får söka igen om det blir värre så får du vara på en annan avdelning i så fall!! Å sök igen då om du får mer ont eller blöder mer" 

Idiot 😕😕 fan vad ovälkommen jag kände mig 😕😔


Jag mådde asdåligt på vägen hem... 😔😔 hulkade som en idiot å kräktes i bilen... tur påsen från sjukhuset var med!!! 😕 

Var åksjuk å morfinpåverkad, då jag fick 5ml morfin var 3e timme i typ ett dygn... Fy fan vad hög å bakfull jag kände mig 😕


Tog en dusch å bäddade ned mig hemma i soffan direkt vi landade hemma... 

Somnade typ 21,30 å vaknade 8,30 imorse. Välbehövligt!!! 🙏




Idag då? 


Trött, lite illamående men betydligt bättre!!! 🙂 

Molar lite i magen men gör inte hysteriskt ont å jag är definitivt så oerhört mycket piggare idag!! 😃


Vila idag å imorgon å så satsar jag på jobb på tisdag... 


Habilteringsmöte 14,30 imorgon. Annars lämning på dagis 6,30 sen ska jag hem å bädda ned mig ett tag igen! 


Helgens rapport är nu slut... 

Tack för mig! 🙏







Kommentera

Publiceras ej