Hej söndag!🌟


En tok-förkyld Johanna här!! 🤭🤕


Jobbhelg it is MEN på tidiga eftermiddagen gav jag upp...😔 Jag var sååå hängig, hostade å hackade som En dåre å hade lite ont i kroppen... 🤕

Lyssnade på den å gick hem... 


Det gjorde jag rätt i, för ju mer tiden gick desto mer hostig å hängig blev jag på eftermiddagen! 😕🤕


Typ runt 22 la vi oss igår och sov sen till typ 10 imorse... 😳😳 Kommer inte ens ihåg när det hände senast!! 

Så då behövde kroppen det. 🙏



Idag har älskling bytt till vinterdäck på vår familjebil & jag drack lite kaffe med svärmor under tiden... Tror vi hostade å snorade ikapp 😋 sånna tider nu... 


Ligger nu nedbäddad i soffan och tänker på nästa känsla i boken jag fått... 🙏


Känslan vi ska prata om idag är just de "TVÄRA KASTEN" man hela tiden är med om när man gör IVF... Detta är bland de jobbigaste tycker jag! Att ha noll kontroll över situationen å saker kan ändras så snabbt... 🤦🏼‍♀️😔


Är flera gånger jag fått höra att vi ska få sätta tillbaka ett befruktat ägg, åkt till Falun å när jag svängt in i stan har dom ringt och sagt att något inte sett bra ut och att det inte blir något... 😢


Fy fan vad jag har gråtit å stundtals känt mig maktlös... 🤕 



Eller när kroppen inte reagerar som man förväntat sig... 😕

Allt har sett bra ut, sen har jag blivit att må dåligt å stora cystor upptäckts - bara så där... Planer grusas & besvikelsen å känslan av ilska är total... 🤕


Tjejen som skrivit boken beskriver "DE TVÄRA KASTEN" så här: 


(null)






Å Kuratorn förklarar det så här: 



(null)


(null)


Ja, det var dagens förklaring på känslor i IVF-karusellen... 


Jag gillar boken & jag gillar att kunna dela med mig för att öka förståelsen 😃 För det ÄR OMÖJLIGT att förstå allt detta - om du faktiskt inte varit med om det själv 🙂 Men detta kan vara en hjälp på vägen😃



Veckan som kommer då? 🙂

Ja den innehåller nedbäddad i soffan, massa bra film & vila imorgon, schemalagd ledig dag på tisdag & förhoppningsvis jobb på onsdag. 🙂


Ett Viktigt telefonsamtal med Uppsala en (hemlig) dag denna vecka och sen kommer Lillis på fredag igen. 💕


MEN! Nu fokuserar jag på att bli frisk å pyssla om kroppen 🙏


Godkväll gott folk🌟

(null)


Kommentera

Publiceras ej