Hej Onsdag! 😃


Solen strålar även idag & inatt har jag sovit riktigt bra 😃 Var bara upp en gång för att gå på toan & vaknade en gång för att det värker i höfterna... Där emellan har jag sovit "like a boss" 😃💪


Vi båda vaknade innan älsklings väckarklocka ringde & när den ringde vaknade, i vanlig ordning, bebis i magen 😃 Häftigt egentligen att det är så varje morgon nu mer😃 I en av våra gravid-appar kan man i 3D se hur bebisen ser ut nu... Å nu är det verkligen en riktig Mini-Människa 😍

(null)



I eftermiddag ska jag på besök på särskolan, för att träffa rektorn, pedagogerna, se lokalerna och prata om hösten och skolstart för Nellan 😃 Spännande!! 😃👏

Ska bli skönt att få lite grepp om hur planen för henne ser ut! Just nu är allt väldigt luddigt & det finns extremt många frågetecken att räta ut 🤔 Bara det att skolan ligger i Grängesberg & vi bor i Smedjebacken innebär en pendling på 6 mil om dagen, som måste lösas...🤔


Ja ja... Idag ska jag även handla lite inför påsken, så det är avklarat 😃 imorgon kommer Nellan hem igen, efter 4 nätter hos sin mamma, så blir hon hos oss en vanlig vecka igen 😃❤️ Bästa unge!❤️

(null)



Idag fick vi ritningar på vårt nya kök & det känns sååå himla kul! 😃 kommer verkligen bli fräscht med det nya & älskar att vi behåller den lantliga känslan, trots att vi moderniserar i varje rum samt utbyggnaden här hemma 😃 

För oss är det verkligen viktigt att behålla det lantliga & denna Bullerby-känsla som finns här 😃 Var väldigt noga med att påtala det även när huset ritades 😃

Skulle inte alls bli tjusigt med för modernt och liksom "Stockholms-arkitektigt" här! 🤪


Jag kommer inte visa er ritningarna på köket just nu... Behåller dom lite för oss själva än så länge 😃


Men däremot bjuder jag på en bild på badrummet som fått taket målat😃

(null)



Samt en sneakpeak på en liiiiten del av vår altan, som blir på baksidan 🤩

(null)

Den blir liksom från husknut till husknut & denna bild är tagen direkt ut från köksfönstret🤩 Helt galet 😃👏

Ursäkta svordomen MEN vilken sjujävla altan vi kommer ha!!! 🙊  Det blir nog en av de största jag sett & den är VÅRAN 😍👏 Lysen har fällts in vid varje stolpe & det ser så himla mysigt och stilrent ut, när det tänds så fort det blir skymning 🤩👏


Åh idag är en sån dag jag längtar extra mycket tills vi är i mål med graviditeten och Lilleman är på utsidan 😃 Dels för att jag är så förväntansfull för just honom men även för att få ha min kropp för mig själv🤪 Som Gastric By Pass-opererad är det inte så enkelt att få i sig många mellisar, för att Lilleman ska få sin energi (och för att min kropp gör av med all energi ännu snabbare nu) har som magkatarr hela tiden nu och saknar typ Celcius, lufttorkad skinka och sättet jag åt på innan vi började med denna IVF-vända 😃

Mår mer illa nu igen men läser man om tredje trimestern står det att det är vanligt förekommande då alla organ nu mer trycks ihop lite och upp lite... Det känns!! 🤪🤪 Emellanåt känns det som att jag har både tarmarna och lungorna i halsgropen 😂 


Har dock gått upp typ bara 7 kilo sen IVF-hormon-start i september å fram tills nu i vecka 29. Så det kanske inte är så farligt så... 🙂

Allt har sin tid & det ÄR värt det men längta får man faktiskt 😃🙏

Tänk att få hålla honom för första gången! 🥰 Den där lilla stora kärleken som vi kämpat för i typ 4 år, att då snosa på honom och känna doften av våran unge! Att få se Min älskling hålla sin son för första gången😍😍 och att få se vår prinsessa möta sin lillebror för första gången 😍

Att få bädda ned i vagnen, gå första promenaden, visa honom för hela världen och se om det är en M**** som vi funderar på som namn 😃

Allt känns så jäkla spännande!!! 😍👏

Här om dagen började vi fila på vår förlossningsplan också 😃👏 Stort!! 

(null)


Tur vi ska fira påsk i helgen, åka till Sälen nästa helg och Stockholm för hotell (och stridsbåtsåkning för älskling å Fredde) i mitten av Maj. 

Då går tiden lite fortare & jag resonerar så att jag får lunka på bäst jag kan & som kroppen orkar 😃👏


Nä  nu punktar vi där för idag 😃

(null)


Ha en fin Dag i solen!! 😃🌸

Kommentera

Publiceras ej