Hej Onsdag! 

Blir ett långt & blandat inlägg idag igen ☀️


Nu är vi i vecka 27! 😍 Kolla vad magisen växer!! 😃

(null)



Detta innebär att vi nu är nere på 2-siffrigt i nedräkningen tills bebis kommer 😍❤️

Längtar tills vi kliver över vecka 30, då är det verkligen nedförsbacke och kan egentligen bli födsel vilken vecka som helst där efter 😍 häftigt! 

Ser fanimej fram emot att föda barn! Är fortfarande inte rädd än! 😃👏 


(null)




Idag ligger jag på soffan & hostar som en dåre... 😕🤕


Det började redan i helgen att jag var förkyld... Tack Lillan för bacillerna 🤧😋 Var väl väntat kanske men jag trodde verkligen jag skulle klara mig!! 😝


Igår tisdag hade jag jobbigt med andningen, sov knappt på natten och åkte tillslut in till jouren på kvällen. Där konstaterade dom att jag både var förkyld och hade väldiga problem med min astma pågrund av alla komponenter: graviditet, ingen riktigt grundmedicinering av astman (den togs bort när vi gjorde ivf då den innehåller kortison), förkylning och allergi mot pollen och känslighet för allt byggdamm, vi har här hemma just nu. 😷


Tänk att så små små partiklar kan ställa till det i luftrören på mig... 🤕

Fick inhalera bättre grejer där, sen fick jag bli återinsatt på ett liknande preparat som förr - som grundmedicinering (som inte påverkar bebis) och så fick jag åka hem 😃

Sov faktiskt typ hela natten tackvare alla inhalationer på kvällen 👏 så skönt!! 

(null)



Tänkte åka och jobba imorse trots hosta, men Älskling sa att han tyckte att jag borde vara hemma och vila & inte alls åka iväg alldeles skakig i kroppen och hostig som bara den. 🤕  

Jag lyssnade faktiskt på honom och med dåligt samvete ringde jag jobbet. 🤧🤕 

Då jag är feberfri känns det dumt att vara hemma MEN man kan ju må riktigt skit iallafall å med snor i halva huvudet, huvudvärk å hosta känns det faktiskt befogat 🤕

Så idag och imorgon är jag faktiskt hemma & så satsar jag på jobb på fredag iallafall 😃



Det är fan på riktigt inte så enkelt att vara så här när man är gravid! 😳😳


Jag brukar bli dålig på våren och dra till med minst ett astmaanfall och blir insatt på en kort, men effektiv, kortisonkur - för att hjälpa luftvägarna. Får cocillana till nätterna och bra slemlösande på dagarna... kan även öka mina inhalationer på ett helt annat sätt då. Nu får jag klara mig med snabbverkande inhalation, grundmedicineringen morgon å kväll, får inte ta cocillana till natten och inte någon kortisonkur, för då kan det skada bebis... 

Så jag knaprar 90% choklad och hinkar honungsvatten nu på dagarna, det funkar okej men jäklar vad drygt det blir att bara hosta å hosta!! 😥 Snacka om att man får göra knipövningar här hemma under alla hostningar🤪 Herregud! 

(null)


Iallafall så var det verkligen rätt att lyssna på älskling idag! 🤧 Jag har sovit till och från i sammanlagt 2,5 timme på dagen. Å jag sover verkligen aldrig under dagtid annars! Så kroppen behövde det! 🤕

Tror jag lätt glömmer att det inte bara handlar om mig längre heller... Vi är ju två som ska orka med i denna kropp ❤️ å är jag trött & slut å dålig så kan jag ju inte pressa kroppen så att Lilleman blir att må dåligt😕❤️


Ser fram emot kommande måndag då jag får höra hans hjärtljud och vi ska mäta honom igen, få se så han inte spurtar vidare för fort på sin kurva. Då blir det Falun å extra ultraljud snart i så fall. 😃


De senaste inköpen åt honom är en skötväska från Jollyrooms Petit Cherie - som kommer matcha de svarta skinndetaljerna på vår fina gråa vagn! 😃   (null)



Några bodys, en babysitter, amningskudde, sängkläder åt båda barnen och filtar åt bebis 😃 Fick skicka lite beställningar åt Fie & Fredde, förra veckan när dom var där! 😃👏 En jääävla skillnad på priser!!😃 å vi är så galet tacksamma för att dom köpte det åt oss 😃💕

(null) (null) (null)







Lillan är extra hos sin mamma nu i helgen som kommer, så jag har en ledig helg helt själv med Älskling. ❤️

Det ska bli mysigt och lördagen är välplanerad med god utelunch, shopping av det sista till våran Lilla Kille och bara massa återhämtning 😃

På söndagkväll kommer skruttan hem igen och blir då kvar extra länge hos oss 😃💕

(null)




Jahapp... 

Hur går det med utbyggnaden då? 


Jo då! Det händer grejer 😃👏

Plattsättaren är här idag och sätter klinkers i badrummet, vi väntar även på målaren som ska sätta vit färg på alla rum, igår bytte älskling och svärfar vårt stora sovrumsfönster till ett mindre - blev faktiskt mysigare så & rummet uppfattades helt plötsligt som större 😃  


Igår bokade vi även in ett hembesök nästa vecka, av en firma som ska mäta och planera vårt nya kök... 😃 Ja, ni läste rätt!! 😅 Vi kommer ändå behöva lägga nytt golv, tapetsera om och greja i köket, efter vattenskadan... Så då slår vi till på att köpa oss ett nytt kök när vi ändå är igång med allt som är nu.😃👏

Hittade ett så himla fint, lantligt kök från Marbodal, som vi båda gillade 😃 

(null)



Det blir lite mycket som händer nu tills Lilleman kommer ut, men det blir garanterat både bra och skönt när allt är klart 😃 Är lite därför jag är ivrig med att alla kläder och saker vi behöver från början bara ska bli klart. Så jag kan boa, packa BB-väskan och sånna saker i lugn och ro sen när jag gått hem på mammaledighet. 

Får nypa mig i armen nu igen! 😱😍 


Tänk att JAG ska bli Mamma!!! 😍 å Pappan till Vårt barn är han jag varit så himla intresserad av i såååå många år innan Vi kom till skott och påbörjade vårt liv ihop & att Jag är GIFT med honom 😍 Helskotta vad bra allt bara är!😍❤️ Skulle aldrig byta bort mitt liv mot något annat 😍❤️

(null)



Ah... renoveringen var det vi pratade om ja 😃😂

Vi tänker även leja bort tapetsering och målning uppe i Lillemans blivande rum och då har vi tillslut bara trappen upp och hallen uppe att tapetsera om, när vi känner för det... Så snacka om att det blir fräscht och typ allt blir nytt här hemma 😃  


Nu ska jag äta mellis & sen tvätta håret å försöka vara någorlunda fräsch trots snor i hela huvudet å hosta likt en kedjerökande bortsbindare!! 


Tjipp å Hej!☀️

Kommentera

Publiceras ej