Hej gott folk!! 😃


Nu har tiden sprungit på igen & visionen om att blogga typ varje dag igen hinner jag fanimej inte med! 🤪


Nu på lördag blir vår lilla gofis 2 månader!! ❤️ Vart i hela friden tog de två månaderna vägen!? 😳😳 

Vår lilla lilla bebisunge känns nu inte så liten å är ju nu mer en liten liten pojke 😳😃❤️

(null)



Idag känner jag mig sliten, lite ledsen å otillräcklig...🥺  Jag är fanimej trött idag... 🤕 

Å då blir jag känslig å ledsen...  


Den ledsna känslan började nog egentligen igår när vi åter var på BVC och pratade om Lillemans mage... Att sitta där som första gångs Mamma & de gnäller på att Han gått upp för mycket i vikt, vi ska dra ned på ersättningen och sen avslutar med "MEN du ÄR en jättebra Mamma åt honom"... 

Jag känner mig fan inte som en bra mamma... Inte alls!! Inte när de gnäller varje jävla gång! 🥺🥺 å att jag får sitta där själv vad enda jävla gång å ta det där... Det är faktiskt inte så lätt 😕 


I början gnällde de över att jag inte fick igång amningen, sen för att jag försökte trilskas med amningen för lång tid i stöten, sen för att han började gå upp mycket av ersättningen och så där fortsätter det... 🤕 

Å jag BLIR fan ledsen å skör när det känns som att det aldrig duger å att de som ska vara "experter" sitter och anmärker å dömer... Klart som fan man blir ledsen då!!! 🥺😢


Hade väl snarare velat höra att man gör ett bra jobb som stressade till Falun där i början, för att man verkligen försökte få igång amningen, att jag duger å är bra som Mamma. Självförtroendet har fått sig en törn å jag är en sån person som tänker mycket å tar åt mig mycket när folk säger saker. 🤕  


Inatt har vi knappt sovit alls... Lilleman fick vaccin mot magsjuka här om dagen & en av biverkningarna som kunde bli var ont i magen... 🤕 Han som redan har en mage som är lite krånglig å känslig 😕

 Iallafall så började han bli knölig å ledsen klockan 18 och höll sen igång till 01. Somnade till i 2 minuter och vaknade sen med ett ryck och gallskrek... 😕


Tror att han hade riktiga kramper i den där lilla magen, för han vred sig som en mask, blev hysteri-ledsen i omgångar så pass att Han tappade luften och han var alldeles kallsvettig. 🥺 Mitt mammahjärta går verkligen sönder när Han är så där å när jag inte kan ta över det onda eller göra det lättare för honom... Tro mig, jag å älskling provade verkligen ALLT. 

Tillslut gick jag ned i soffan med Lilleman, så älskling skulle få sova, då han nu jobbar igen om dagarna. 

Lill-Älskling somnade tillslut på mig av utmattning, efter att ha varit vaken i 7 timmar!!! 😳🥺☹️


Idag har vi en hemmadag... Lilleman har somnat, ombonad, i storasysters säng & babyvakten bredvid sig. ❤️  

(null)


Pappan i huset river badrum idag, på arbetstid, då det är hans uppdrag på jobbet just nu 😃 å jag har precis plockat med lite tvätt och ligger nu på soffan med en kopp kaffe å bara är & funderar en hel del... 


Tror att vi ska ta en tur till min mormor sen för att dricka lite kaffe & bara vara lite. Hon blir glad när hon får sällskap å det är ju lugnt å bra för Lillemans skull också 😃 



Imorgon är det fredag, då kommer Världens finaste storasyster hem igen❤️ Jag längtar efter henne! 

Massor! 🥺❤️ 


När lillebror kom till oss så fick han all min uppmärksamhet... Det kanske inte är så konstigt - utan helt naturligt så där från start?? 😕 Det var ju trots allt en liten bebis som kom, någon som behövde mig å amning å hela faderullan... 


Nu flaskmatas han ju & äter endast ersättning, så nu behöver i dela upp det lite mer å jag behöver fokusera lite mer på Nellan likväl som Älskling behöver fokusera mer på Lilleman. 🙂 


Vi har tyvärr automatiskt tagit varsin unge mest hela tiden å då har det blivit så att jag tagit Lilleman & Älskling tagit Nellan, å nu står vi där å känner oss utanför båda två på nåt vis... 🤕 


Det är väl en utvecklingsgrej det där med, som förälder... Att räcka till åt båda, att finnas där för båda - lika mycket och att komma in i det 🙏 

Å framförallt att båda får göra på sina sätt & känna att det duger, utan att man känner att den andra lägger sig i eller tar över... 


Jag kan inte klona mig - hur mycket jag än vill... å jag är konstant fundersam på om jag är en tillräckligt bra Mamma, om jag duger åt båda å om jag räcker till... 🤕🥺


Innerst inne älskar jag inte den ena mer än den andra..❤️ Båda är mina ungar trots att jag fött en av dom & den andra kom in i mitt liv när hon var 1 år... 

(null)


Å skulle något hända mellan mig å Älskling i framtiden, så skulle jag aldrig någonsin välja bort att träffa Nellan ändå... 

Hon är ju en del av mitt liv.❤️ 

En del av mig. ❤️ 


(null)


Å hon är liksom inte "bara någon jag fick på köpet när jag träffade Älskling". Det har hon aldrig varit & jag förstår inte vissa människor i vår närhet som resonerar så med barn som redan finns sen tidigare.. 😠


Nä, Nellan... Hon är verkligen Min också 🙏❤️ (null)



Det är minsann inte så lätt att vara förälder alla gånger... 🙂 


Är det fler än jag som känt så här när man fått barn nummer 2? 



Iallafall så tänker jag  nu ta vara på henne mer igen... 😃 Vill inte att hon ska komma hem hit & känna att jag fanns där förut men nu mer inte gör det... Vill inte att hon ska känna att hon förlorat mig å att hon inte är lika viktig längre... ❤️ Jag har varit noga med att hon å älskling ska få egentid ihop, så hon inte känner att Lillebror tagit över, men har liksom glömt att även jag är viktig för henne och att egentid med mig är minst lika viktigt... 😕 

Å det behöver ju egentligen inte vara att vi måste hitta på speciella saker... Det kan ju räcka med en stund ihop i hennes säng, för att läsa bok och bara vara där en stund tillsammans. 

(null)


De små vardagliga sakerna som blir viktiga 🙏❤️


Nä nu ska jag fixa lite förmiddagsmellis åt mig å ta mig samman lite... Det får väl vara en sån här dag idag, då man går på lite sparlåga å känner sig sliten. 

Man kan inte vara på topp jämt & det kan bara bli bättre 😃🖖



Jag älskar Er så hjärtat nästan går sönder❤️  (null)



Ha en fin dag folks!! ⭐️

Kommentera

Publiceras ej