Tjena onsdag! 


Idag jobbade jag bara till typ 11, sen fick jag åka upp till Falun på en akuttid på gyn. 😕


Är nämligen så att jag de senaste dagarna haft som spänningar å kramper i nedre delen av magen, mer eller mindre konstant all min vakna tid. Tunga lyft har gjort jävligt ont och jag har reagerat på att kroppen liksom sagt ifrån.,. 😕


Så idag ringde jag min barnmorska som sa att hon ville att jag skulle till Falun för att undersökas och se så det inte är konstanta sammandragningar eller något tok med livmodertappen (på tok för tidig förlossning på gång) eller att bebis på något sätt inte mådde bra... 🙁 sagt å gjort! 


Fick lämna urinprov igen, som visade att jag har bakterier & lite blod i urinen än men det växer inga bakterier i urinodlingen som skickades iväg i lördags... 

skulle fortsätta äta klart Min kur med antibiotika iallafall 🙂 


2 timmar senare var det min tur att träffa doktorn... 

Hon gjorde en noggrann undersökning och hon var verkligen superbra! 😃


Livmodertappen var precis som den skulle! 👍 

Jag har inte förvärkar eller sammandragningar 🙏🙏 

och så tittade vi till bebis - som låg och gjorde kullerbyttor och mådde STRÅLANDE där inne! Han rörde sig för fullt & hjärtat slog fint 😃

Doktorn passade på att peta lite på magen också så bebis blev irriterad och började sprattla runt. 😂 

Livmodern gjorde inte ont och var som den skulle med 😃


Sen undersökte hon bäckenbotten och DÄR var mitt problem! Helskotta vad ont det gjorde när doktorn börjads känna igenom diverse muskler... 


Å diagnosen blev: En himlans foglossning redan & spända & ömma bäckenbottenmuskler, som håller på att töjas ut. 

Min (nu mer) lilla kropp hinner inte riktigt med att anpassa sig efter bebis tillväxtperiod nu och magen har blivit rätt stor på kort tid...  Så muskler, ligament och bäcken håller på att töjas och spänner för fullt. 

Fick avslappningsövningar på papper samt att hon vill att jag ska vila lite mer emellanåt och kontakta sjukgymnasten genom min barnmorska här hemma. 🙂

Då jag har ett sådant himla tungt jobb med gående, stående och tunga lyft- hela dagarna, så påverkar det extremt mycket. 


Men skööönt att det INTE var någon fara med bebis eller att typ nån förlossning var på gång, för det hade varit på tok för tidigt, så det hade ju aldrig gått... 


Vecka 20 nu & snart har vi klarat av halvtid 😃👏


Mot alla jävla odds så är den a Lilla Kille en riktig jäkla fighter där inne i magen!! Han klarade först IVF, att bli ett "Guldägg" som fick planteras tillbaka, överlevde två stora blödningar & nu var det heller ingen fara. 

Jag är så jävla tacksam för det här! För att JAG ska få bli MAMMA på riktigt och få ett gemensamt barn, med mitt Livs kärlek! ❤️


Heja vårt Lilla Hjärta, där inne 😍❤️


(null)




Dagens största händelse är förresten att jag för första gången kände våran lilla pojke sparka, idag när jag satt i soffan på jobbet! 

Tidigare har det mest små-rört sig å jag har känt som en liten sprattlande fisk som kittlas i magen... Men idag 😍 Idag var det tydligt å på riktigt! TVÅ gånger!! Precis som att han ville säga att allt ÄR bra med honom 🙏❤️


(null)


Kommentera

Publiceras ej