Hej hopp i solen! 😃


Både älskling & barnen har dragit till med sovmorgon idag... Själv dricker jag kaffe och kollar på nyhetsmorgon en stund 😃

Nästan konstigt när det är så lugnt å tyst & jag längtar lite tills alla vaknar 😃❤️ 


Livet som småbarnsmamma flyter faktiskt på bättre än jag trott från början 😃

(null)


Jag vet inte riktigt vad som hänt med mig men helt plötsligt känns det inte som att jag stressar upp mig när barnen typ gråter eller testar vad dom får å inte (fröken 6-åring prövar lite ibland) & jag har fått ett tålamod utan dess like 😃 Om jag tänker tillbaka på hur jag var förr så hade jag tålamod å allt sånt där då med... sen blev det en kronisk inre stress av ivf å hela baletten, så då försvann det å jag blev väldigt känslig istället... Men nu så 😃💪 Kanske helt enkelt bara mognat mer & kommit in i rollen som Mamma & även påbörjat ett nytt kapitel av "livet som Johanna" 😃👏


Idag känner jag mig stark. 💪

Känner mig stadig och liksom som att jag har fötterna på jorden igen...😃 

Jag vet vad jag vill med livet, vet vad jag är värd & jag hetsar inte upp mig över småsaker heller. 😃 att välja sina strider gör mycket😃 

Jag å älskling bråkar/tjafsar väldigt väldigt sällan, vi kan nu förtiden prata om saker & löser det istället för att långtjura 😃😃 Så himla skönt & missförstånd och dålig stämning undviks ofta då också 😃👏


Det känns lite svårt att landa i att IVF-kämpandet är i mål nu... 🤔

Har ju hållit på i sååå många år med läkarbesök och flängande hela tiden. Sprutor, tabletter, viktiga medicin-scheman att följa och samtal med läkare... 

Magen är inte rund å stor längre... inte svullen av hormoner, inget buffande där inifrån å det känns lite sorgligt att vika ihop mina gravidkläder 😃 Kommer dock spara de få gravidkläder jag har, för jag hoppas vi bestämmer oss för att plantera ett syskon till sen inom en framtid. 😃 Men nu tar vi ett i taget och jag ska landa i detta nu... Får börja plocka fram kläder ur min undanhängda garderob och måste även kika på lite nytt... Är i nån mellanstorlek nu, då gravidkläder är för stora å mina "vanliga" kläder inte riktigt känns hundra... 🤔


Ärligt talat snurrar tanken kring vikt lite i huvudet å att jag vill ha tillbaka min kropp som förr... 🙈Tror dock jag måste förlika mig med att kroppen kanske inte blir hundra som förr.. Jag har ju för sjutton burit och fött barn, för 5 veckor sen... 

Kanske borde sluta noja å fortsätta som jag gjort med att bara tuffa på som vanligt 😃 


Igår var vi till Falun för att träffa astmaläkaren och göra Nellans årskontroll där 😃 De är verkligen bra på Barnmottagningen där och vi kom minsann fram till bra grejer 😃👏


På kvällen kom Fredde å Fie hit & även min äldsta storebror 😃 Vi gjorde hemmagjorda högrevsburgare på grillen & kvällsfikade 😃 Mysigt!! 


Just nu ligger jag & funderar på att byta BVC... 😕 För varje besök vi har där vi går nu känner jag mig som en sämre mamma och blir småknäckt över det dom säger... 😕


Först var ju vår Lilleman för tidigt född, sjönk massor i vikt och hade svårt att gå upp... 

(null)


Då var jag stressad & hade ångest över det... Nu äter han endast ersättning (för att amningen inte fungerade, då vi aldrig fick igång den pga att han inte orkade suga å hade för kort tungband) å nu tycker dom att han går upp för mycket istället... 😕

Han får 90 ml ersättning å de vill sänka till 70 ml per gång... 


Har provat det i några dagar å Lilleman har ständigt varit missnöjd å ledsen sen dess... Känner mig dålig mot honom hur man än gör här å vad ska vi göra om han helt plötsligt (efter vi sänkt mängden mat) blivit grinig å ledsen av sig? 😕😕 Han är lugn å mysig mest hela tiden annars ju, tills vi började mixtra med mängden  😕 ❤️


Hur skulle ni läsare gjort?? "Stått ut" eller gett ungen 90ml å han förblir nöjd men går uppåt på kurvan?? 🤔 så jävla svårt!! 😕😕

(null)


Idag hoppas vi på fint väder, mys i trädgården å en båttur med hela familjen. 😃 Jag vill ha kaffemugg i handen, sol på näsan å solbränna på kroppen igen! 😃 Bikini, kvalitetstid å prata om allt mellan himmel och jord, med Min Man, när barnen vilar i båten ❤️


Jag har svårt att förstå att jag ska vara hemma i ett år till!! 🙈 Känns som vi enbart har semester och att jag också ska börja jobba, när älskling gör det om ett par veckor 🤪 Fattar inte riktigt att Jag å Milio ska vara hemma själva då på dagarna.🙂  Tänker mig långpromenader med vagnen och häng med vänner som också nyss fått barn 😃 Så nog sitter vi inte helt ensamma då iallafall 😃

(null)


Just nu längtar jag efter ett frisörbesök - för att fixa utväxten och de gula tonerna & att bli lite ompysslad så... 😃 Lovade mig själv - innan bebis kläcktes, att jag skulle fortsätta vara noga med mig själv, utseendet och välmåendet 😃 Å varje dag gör det mycket att bara hålla efter med nyrakade ben, fixade Bryn, målade naglar och mascara varje dag... 😃 Nu tänker säkert någon läsare att jag är ytlig... Men det struntar jag i... Det är sånna saker som gör att jag känner mig pigg, fräsch och som mig själv 😃


Nu lever vi i nuet... njuter av tid med familjen å att alla är lediga ihop 😃❤️ 

(null)


Ha en fin dag folks! ☀️


5 kommentarer

Anonym

19 Jul 2019 19:38

Ja BVC kan ta hårt på en... Har du H eller A som sköterska? Stor skillnad... Mitt andra barn hade gått upp 10 g (!!!) för lite en gång å då blev det livat och tal om ersättning... Eftersom det var mitt andra barn bestämde jag och pappan att vi fortsätter amma till nästa veckas besök... Och ja, då låg hon såg fint så, på kurvan... Men stressen, ja ...

Anonym

19 Jul 2019 19:41

Men som svar på frågan... Mata honom till han blir mätt... Det hade jag gjort.... Vill ju inte han ska vara hungrig såklart!

Louise Hedblom

19 Jul 2019 19:57

Jag tänker att det inte borde vara fokus på vikten nu när han är så liten, särskilt med tanke på att han inte vägde mycket vid födseln (vägde själv över 4100 gram, född dagen innan BF). Det viktigaste är att han mår bra i övrigt - och hur bra mår man som bebis om man inte blir mätt och nöjd? Det hade varit skillnad om han vägde väldigt mycket vid födseln och han gick upp i raketfart, men så är ju inte fallet här.

Jag hade fortsatt med 90 ml.

Anna S

20 Jul 2019 18:42

Du har svaret i din egen text....mätt å nöjd bebis på 90 ml..då skulle jag fortsätta på det. du känner din Lilleman bäst! kram

Anna S

20 Jul 2019 18:42

Du har svaret i din egen text....mätt å nöjd bebis på 90 ml..då skulle jag fortsätta på det. du känner din Lilleman bäst! kram

Kommentera

Publiceras ej